Business Hi-Tech

Şeful Bitdefender: Şansa uriaşă a antreprenorilor IT din România e să dezvolte soluţii inteligente pentru industria auto

Florin Talpeş, cofondator şi CEO al Bitdefender

Florin Talpeş, cofondator şi CEO al Bitdefender

Autor: Adrian Seceleanu

02.06.2016, 00:07 904

Antreprenorii români din IT au în faţă „oportunităţi uriaşe“ de creştere dacă vor reuşi să fructifice poziţia puternică pe care România o are în industria auto şi vor fi capabili să dezvolte soluţii pentru maşini inteligente, afirmă Florin Talpeş, cofondator şi CEO al Bitdefender, compania hi-tech cu origini româneşti cu cea mai extinsă prezenţă internaţională.

„Privind din punct de vedere strategic la oportunităţile pe care le are România, cred că acestea sunt legate de maşinile inteligente, de inteligenţa din maşini, de automatizările din vehicule având în vedere că avem deja o industrie auto care este dezvoltată puternic şi că avem pe plan local între 5 şi 10 centre de cercetare şi dezvoltare importante care sunt concentrate exact pe aceste lucruri.“ România găzduieşte fabrici ale constructorilor Dacia şi Ford şi a fost anul trecut al zecelea mare producători de maşini din Europa. Acesta este avantajul pe care România ar trebui să-l fructifice, spune Talpeş. „Avem o industrie auto semnificativă, de piese, de autoturisme, avem un întreg ecosistem aici. Dacă există un domeniu în care există oportunităţi uriaşe acesta este. (…) Este o oportunitate uriaşă pentru că este vorba de clustere aici, iar noi avem deja multe companii aici în România. Există o piaţă “de acasă” pe care antreprenorii pot să inoveze iar acest lucru este unic, nu în orice domeniu există această situaţie”, a spus Talpeş în cadrul MVP Academy Demo Day, un eveniment în cadrul căruia 15 start-up-uri din regiune şi-au prezentat businessul.

Centrele companiilor din industria auto sunt deschise să externalizeze către companii locale activităţi legate de autoturismele inteligente, a adăugat Florin Talpeş. “Am avut discuţii cu oameni care conduc aceste centre de cercetare & dezvoltare din industria auto şi i-am întrebat dacă există subiecte / probleme pe care echipele lor nu se concentrează pentru că resursele lor nu sunt nelimitate şi pe care le-ar putea <<externaliza>> către piaţă, către antreprenori, iar răspunsul a fost unul pozitiv. Văd aici un potenţial semnificativ pentru antreprenori să lucreze în orice arie din segmentul de inteligenţă pentru industria auto.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO