Business Hi-Tech

Securitatea pe primul loc. Studiu: Investiţiile în securitatea cibernetică rămân o prioritate, în ciuda crizei Covid

Securitatea pe primul loc. Studiu: Investiţiile  în...

Autor: Petru Mazilu

01.10.2020, 12:46 73

Securitatea cibernetică rămâne o prioritate pentru oamenii de afaceri, în ciuda reducerilor generale ale bugetelor IT, din cauza crizei provocate de pandemia de Covid 19. Este concluzia specialiştilor de la Kaspersky, o companie globală de securitate cibernetică.

Potrivit noului raport Kaspersky, securitatea cibernetică rămâne o prioritate pentru investiţiile în rândul întreprinderilor. Ponderea sa din cheltuielile IT a crescut de la 23%, în 2019, la 26%, în 2020, pentru IMM-uri, şi de la 26% la 29% pentru companii.

71% dintre organizaţii se aşteaptă, de asemenea, ca bugetul lor de securitate cibernetică să crească în următorii trei ani. Acest lucru se întâmplă în ciuda scăderii generale a bugetelor IT în ambele segmente, pe fondul pandemiei COVID-19.

Condiţiile şi evenimentele externe pot influenţa priorităţile IT pentru companii. Ca urmare a pandemiei COVID-19, acestea au trebuit să îşi ajusteze planurile pentru a-şi acoperi nevoile de afaceri în schimbare, de la digitalizarea în regim de urgenţă, la optimizarea costurilor. Raportul Kaspersky, bazat pe un sondaj efectuat pe mai mult de 5.000 de practicieni IT şi de securitate cibernetică, ţine cont de tendinţele recente ale economiei securităţii IT şi modul în care acestea se corelează cu evenimentele din acest an.

„Anul 2020 a pus multe companii în situaţii la care au fost nevoite să reacţioneze, motiv pentru care şi-au concentrat cu înţelepciune toate resursele şi eforturile pentru a rămâne pe linia de plutire, Chiar dacă bugetele sunt revizuite, nu înseamnă că securitatea cibernetică trebuie să coboare pe lista de priorităţi. Recomandăm ca acele companii care sunt obligate să cheltuiască mai puţin pentru securitatea cibernetică în următorii ani, să fie inteligente în acest sens şi să utilizeze fiecare opţiune disponbilă pentru a-şi consolida protecţia – apelând la soluţii de Securitate gratuite, disponibile pe piaţă şi introducând programe de conştientizare a securităţii în întreaga organizaţie. Aceştia sunt paşi mici care pot face diferenţa, în special pentru IMM-uri”, a spus Alexander Moiseev, Chief Business Officer la Kaspersky.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO