Business Hi-Tech

Samsung schimbă şeful diviziei de smartphone-uri

JK Shin conducea din anul 2009 divizia de telefoane a Samsung

JK Shin conducea din anul 2009 divizia de telefoane a Samsung

Autor: Oana Stupinean

02.12.2015, 00:03 472
Ratarea ţintelor de vânzări pen­tru telefoanele din seria Ga­laxy S6 şi scăderea pe ansamblu a cotei de piaţă globale pe seg­mentul smartphone-urilor au de­ter­minat Samsung să numească un nou şef în fruntea diviziei care răs­punde de telefoanele mobile, aceas­ta fiind cea mai importantă mu­tare făcută de gigantul sud-co­re­ean în ultimii ani, scrie Reuters.

JK Shin, care conduce din anul 2009 divizia de telefoane a Samsung şi care a contribuit la explozia companiei pe acest seg­ment prin seria Galaxy, nu se va mai ocupa zi de zi de manage­ment, care va fi preluat de Koh Dong-Jin, scrie Bloomberg. Shin, care a contribuit la dezvoltarea ra­pidă a seriei de telefoane Galaxy, va rămâne preşedinte şi co-CEO al diviziei internaţionale Samsung Electronics.

„Decizia Samsung sugerează că îşi va reorganiza modelul de bu­si­ness şi va pune accent pe rea­li­zarea de software. Noul lider va in­vesti resursele pentru a impul­sio­na sectorul soft­ware“, spune Greg Roh, analist la com­pania HMC In­vestment Secu­rities din Seul.  

Anunţul vine în­tr-o perioadă difi­ci­lă pentru com­pa­nia core­ea­nă, când seria de tele­foane Galaxy pier­de te­ren în faţa Apple şi este ame­nin­ţată şi de creş­terea com­pe­tiţiei din partea pro­ducătorilor chinezi de smart­phone-uri, pre­cum Xiao­mi şi Huawei. Galaxy nu mai este cel mai vândut produs pe piaţa din China, Samsung preconizând scă­deri ale profitului cu 8,2 puncte pro­­centuale, fiind cea mai im­por­tan­tă scădere a companiei din 2011.

Decizia companiei coreene de a face schimbări spre finele anului poate însemna faptul că gigantul se străduieşte pe ultima sută de metri să-şi atingă obiectivele de vân­zări stabilite la începutul anului.

La 54 de ani, Koh a petrecut cei mai mulţi ani din cariera sa în dez­voltare şi cercetare, dar şi în supra­vegherea echipei de stra­te­gie tehnologică din anul 2007 până în 2014. De ase­menea, el a aju­tat la promovarea par­tene­riatelor din­tre Samsung şi gi­ganţi ca Google, Micro­soft, dar a supra­ve­gheat şi re­a­li­za­rea dis­po­zitiv­elor Ga­laxy S6 şi Ga­laxy Note 5.

Shin, la cei 59 de ani ai săi, este cu­noscut în indus­trie pentru experti­za în sectorul hard­ware, dar a şi de­ve­nit cu­nos­cut utili­za­tori­lor prin pre­zen­ta­rea dispoziti­vu­lui Galaxy S4, în timpul lansării din 2013 din New York. De ase­me­nea, el a luat par­te la propul­sa­rea companiei co­reene pe primul loc în lume pe piaţa de smart­phone-uri.

În 2011, când Shin a preluat conducerea diviziei de business a Samsung Electronics, compania vindea 94,2 milioane de smart­phone-uri pe an. Numărul a cres­cut anul trecut la 318,2 milioane de unităţi, potrivit unor date fur­ni­zate de Bloomberg.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO