Business Hi-Tech

Românii de la Allview şi Evolio atacă piaţa cu gadgeturi noi: un smartphone şi un notebook

Românii de la Allview şi Evolio atacă piaţa cu gadgeturi noi: un smartphone şi un notebookRomânii de la Allview şi Evolio atacă piaţa cu gadgeturi noi: un smartphone şi un notebook

Autor: Adrian Seceleanu

11.10.2011, 00:06 3060

Companiile româneşti Visual Fan şi Televoice, care vând diferite produse electronice sub brandurile Allview, respectiv Evolio, încercând să concureze cu marii jucători internaţionali, şi-au extins portofoliul de produse cu un smartphone, respectiv cu un notebook.

Braşovenii de la Visual Fan, care au avut anul trecut afaceri de 2,2 mil. euro, au lansat primul lor smartphone dual sim, care funcţionează cu sistemul de operare Google Android. Smartphone-ul Dual SIM rulează sistem de operare Android 2.2, are ecran multitouch capacitiv de 3,5 inchi, conectivitate la internet prin Wi-Fi, GPRS şi EDGE şi un sistem de navigaţie GPS. Telefonul are un preţ de 649 lei.

"Încercăm să ţinem pasul cu evoluţia tehnologiei şi să scoatem produse cât mai performante", spune Lucian Peticilă, directorul general al Visual Fan. Produsele companiei sunt asamblate în general în China, iar procesoarele sunt realizate în Taiwan "la fel ca şi iPhone", punctează şeful Allview. Compania a lansat recent şi un notebook, cu ecran de 13,3 inchi şi procesor Intel Atom, care costă 1.099 lei. "Am testat un an de zile piaţa ca să ajungem la această configuraţie: nu are niciun ecran prea mare ca să fie dificil de purtat, dar nici prea mic astfel încât să fie greu de folosit. Credem că este un produs la un preţ competitiv", a declarat pentru ZF Peticilă. "Vom lansa şi un notebook cu procesor dual-core". Compania braşoveană vinde şi tablete PC, sisteme GPS şi televizoare.

Şi compania Televoice, controlată de omul de afaceri Liviu Nistoran, a anunţat luni că va aduce în luna decembrie în magazine un notebook sub brand propriu, care va avea o greutate mai mică de un kilogram şi un ecran de 29,5 cm (aproximativ 11,6 inchi). Computerul are cameră video integrată de 1,3 megapixeli şi conectivitate USB, HDMI, Bluetooth şi WiFi.

Evolio susţine că acest computer, pe care îl prezintă drept "cel mai uşor din lume", va fi disponibil din luna decembrie în magazine la un preţ de 450 de euro, inclusiv TVA. De ce ar cumpăra un client din România cu aproape 2.000 de lei un notebook vândut de o firmă locală în locul unuia HP sau Dell sau Lenovo? "Pentru că preţul pentru această configuraţie şi aceste tehnologii va fi sub cel al competitorilor. Este o piaţă mare şi credem că este loc de un brand românesc", crede Liviu Nistoran, care estimează că va înregistra vânzări de 3.000 de unităţi în primele şase luni.

Computerul va fi livrat cu un sistem de operare Linux, dar clienţii vor putea opta şi pentru o platformă Windows. Anul trecut Televoice a avut afaceri de 1,6 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO