Business Hi-Tech

Romånia a devenit o locatie interesanta pentru operatorii de call center

31.05.2005, 18:41 35

Operatorii de centre pentru relatiile cu clientii (call center) spun ca Romånia este o locatie atractiva pentru aceasta industrie din cauza fortei de munca bine pregatite, dar ieftine si a faptului ca romånii vorbesc multe limbi straine.

Tocmai de aceea, mai multe companii au pus bazele primului eveniment anual al industriei de profil, Call Center and Customer Care Conference & Expo, care incepe astazi la Palatul Parlamentului si se intinde pe o durata de trei zile. La eveniment isi prezinta solutiile companii din domeniul relatiilor cu clientii, precum Global Remote Services sau Teleperformance, operatori telecom care s-au specializat in acest domeniu, precum Dial Telecom, Felix Telecom sau Easy Call Comunicatii, dar si operatori alternativi, precum Media Sat. De asemenea participa cåteva zeci de companii, unele prezentånd solutiile proprii pentru relatiile cu clientii, printre care se numara Mobexpert sau Softwin. Evenimentul are trei sectiuni principale, una in care se vor prezenta solutii practice pentru call center, o parte despre resurse umane si training, precum si una despre solutiile de outsourcing pentru marile companii.

Operatorii de astfel de servicii spun ca o astfel de solutie reduce costurile operationale ale marilor companii si le ajuta pe de o parte sa isi imbunatateasca relatia cu clientii lor, iar pe de alta sa se poata concentra mai bine pe domeniul lor de activitate.

a??In Romånia, cele mai mari centre de relatii cu clientii sunt cele detinute de companii pentru propriile nevoi, precum cele ale Connex sau Orangea??, a declarat Yannis Karipsiadis, managing director al Teleperformance Romånia, divizia locala a unei companii franceze cu afaceri de peste un miliard de euro pe an.

a??Romånia este locatia ideala pentru activitatile de call-center, pentru ca este o tara europeana, cu o cultura similara, se vorbesc multe limbi europene, iar costurile operationale ramån in continuare mici. Problema Romåniei este ca nu stie sa isi promoveze imagineaa??, spune Karipsiadis.

El a spus ca unul dintre marii clienti ai Teleperformance, compania americana Apple Computer, a ales centrul din Romånia pentru a asigura relatiile cu clientii din zona. a??Daca mergi mai spre Est, oamenii nu mai vorbesc atåtea limbi straine, iar engleza cu accent ii descurajeaza pe clientia??, a mai spus el.

Exista si companii romånesti care s-au specializat in oferirea de astfel de servicii pentru clienti internationali. Una dintre firmele importante in acest domeniu este Global Remote Services, infiintata anul trecut, care deja are 40 de centre pentru relatiile cu clientii si deserveste companii din Franta si Germania. a??Ne vom dubla volumul de activitate si numarul centrelor påna la finalul acestui ana??, a declarat Ioana Mihailescu, managerul general al Global Remote Services. Operatorii de servicii pentru relatiile cu clientii spun ca deocamdata nu exista pericolul cresterii costurilor pe piata din Romånia, lucru care ar face ca principalii jucatori sa caute locatii mai ieftine. a??Poate dupa zece ani de la aderarea la UE, salariul mediu din Romånia va ajunge la un nivel care ne va afecta afacerilea??, a apreciat Yannis Karipsiadis. In tarile care au devenit mai tårziu membre ale Uniunii, precum Grecia sau Portugalia, nici in prezent salariul mediu nu a ajuns la mediile UE, a precizat el. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO