Business Hi-Tech

Rezultatele sub asteptari pe publicitatea online provoaca scaderi pe bursa ale Google

01.04.2008, 21:41 30

Google, cel mai mare motor de cautare pe internet, a inregistrat pentru cea de-a doua luna consecutiv o incetinire a ritmului de crestere pe segmentul publicitatatii online, conform unui raport realizat de compania de analiza comScore, scrie presa internationala. Analistii comScore scriu in raport ca aceasta tendinta arata o dependenta ingrijoratoare a Google de veniturile dintr-un singur tip de publicitate online, cea asociata cautarilor pe internet.
In acelasi studiu, analistii Citigroup releva faptul ca in luna februarie numarul de accesari in Statele Unite a reclamelor asociate cu motorul de cautare a crescut cu doar 3,1 % de la an la an. Asociata cu un declin al accesarilor de 0,3% de la an la an in ianuarie, evolutia Google din februarie arata ca afacerile companiei din publicitatea online isi incetinesc ritmul de crestere.
In principiu, aceasta stire este un motiv de ingrijorare doar pentru investitori, insa ea este de interes si pentru companiile ce investesc in aplicatiile Google destinate companiilor, precum softul cu plata Google Apps sau Google Search Appliance. Motivul: cresterea sustinuta in ultimii ani a afacerilor cu reclame pe internet ce utilizeaza sistemul plata-per-click a fost principala sursa de finantare a tuturor proiectelor initiate de Google. Daca aceasta sursa de venituri se va diminua, este interesant de vazut daca acest lucru va afecta, si in ce masura, investitiile Google in aplicatiile soft pentru companii, care genereaza acum un procent infim din veniturile gigantului online.
Desi in ultimii ani Google a incercat activ sa-si varieze gama surselor de venituri, prin publicitate offline sau publicitate prin bannere, compania este in continuare dependenta de reclamele tip text. Aceste reclame sunt furnizate pe site-uri ale partenerilor, dar si impreuna cu rezultatele unei cautari.
Citigroup estima pentru primul trimestru al anului o crestere a veniturilor Google de 20%. Constienti de esecul companiei de a-si diversifica sursele de venit, oficialii Google promit rezultate concrete pentru acest an, iar pentru 2009, achizitia DoubleClick fiind finalizata, si rezultate in domeniul publicitatii prin bannere ? un domeniu in care Yahoo! este cea mai bine plasata companie.
De altfel, in luna noiembrie a anului trecut, Yahoo! era liderul pietei americane de publicitate prin bannere, cu o cota de 19%. Google s-a clasat doar pe locul sapte, cu o cota de 1%, dupa jucatori ca Fox Interactive (News. Corp.) sau Microsoft.
Un alt raport emis de comScore arata ca numarul de accesari a reclamelor furnizate de Google a scazut cu 7% in luna ianuarie a acestui an.
Oficialii Google au incercat sa explice aceasta scadere prin imbunatatirile aduse sistemului de livrare a reclamelor, care ar fi reusit sa furnizeze reclame mai bine tintite catre utilizatori, care astfel nu ar mai fi fost nevoiti sa acceseze un numar ridicat de reclame.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO