Business Hi-Tech

Retailerii independenţi au câştigat încă 10% din vânzările de telefoane de la operatori

În primele zece luni din acest an s-au vândut 3,3 milioane de telefoane mobile, dintre care 1,8 milioane au fost smart­phone-uri

În primele zece luni din acest an s-au vândut 3,3 milioane de telefoane mobile, dintre care 1,8 milioane au fost smart­phone-uri

Autor: Adrian Seceleanu

10.12.2014, 00:08 286

Retailerii electroIT şi-au mărit cota pe piaţa de telefoane mobile din Ro­mânia la 30% în acest an, câştigând teren în faţa operatorilor de comunicaţii mobile, care domină această industrie.

„Ponderea jucătorilor independenţi este în creştere, raportul între aceştia şi operatorii de telefonie mobilă ajungând la 30%-70%, faţă de 20%-80% în trecut“, a declarat pentru ZF Alexandru Munteanu, directorul diviziei de telecom din cadrul subsidiarei locale a gigantului sud-coreean Samsung, liderul pieţei locale de telefoane inteligente. În primele zece luni din acest an s-au vândut 3,3 milioane de telefoane mobile, dintre care 1,8 milioane au fost smart­phone-uri.

„Această evoluţie vine pe fondul unei concentrări mai mari a retailerilor electroIT pe telefoanele mobile. Acum 2-3 ani de zile mobilele nu erau foarte importante pentru retaileri, dar acum situaţia s-a schimbat. Pentru ei este important şi că din punct de vedere logistic problemele sunt mult mai mici în raport cu alte categorii de produse. Creşterea a fost generată pe de altă parte şi de campaniile promoţionale în care telefoanele au fost oferite cadou sau la pachet împreună cu alte echipamente, cum ar fi televizoarele.“

Operatorii de telefonie mobilă, care vând terminalele la preţuri reduse la pachet cu abonamente la servicii de voce şi date, rămân însă principalul canal de vânzare, subliniază Alexandru Mun­teanu. Potrivit unor date publicate de Autoritatea de Reglementare în Co­municaţii, la jumătatea acestui an pe piaţă existau 9,4 milioane de contracte de abonament la servicii de telefonie mobilă, în creştere cu 1% faţă de anul precedent. Reprezentanţii operatorilor au menţionat de altfel că la nivelul pieţei se înregistrează o migraţie a utilizatorilor către abonamente, în contextul în care clienţii sunt atraşi de preţurile mai mici la telefoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO