Business Hi-Tech

Registrul Comertului da 16 mil. euro pe un sistem IT care trimite automat date la Fisc si Garda Financiara. In doi ani vom putea vedea tot ce tine de companii

17.08.2009, 00:00 71

In aproximativ doi ani de zile cea mai mare parte a interactiunii Registrului Comertului (ONRC) cu companiile, inclusiv platile pentru diferitele operatiuni, se va desfasura prin internet, iar sistemul IT al institutiei va fi capabil sa trimita si sa preia automat, in format electronic, date de la alte institutii ale statului, conform planurilor de modernizare a infrastructurii IT&C puse la dispozitia ZF de reprezentantii ONRC.

Institutia va plati aproape 67 mil. lei (16 mil. euro) pe noul sistem IT, din care 21,5 mil. lei ar urma sa provina din fonduri nerambursabile acordate de Uniunea europeana.

De ce are nevoie ONRC de un nou sistem IT si de ce va costa acesta 16 mil. euro? Oficialii Registrului spun ca necesitatea de a schimba actuala solutie IT, bazata pe "invechitul" limbaj de programare FoxPro, este determinata de imposibilitatea institutiei de a schimba date in format electronic cu alte autoritati de stat, dar si de faptul ca numarul de inregistrari din baza de date a crescut pana aproape de limitele in care pot fi administrate.

 

Acum, la centru se stie doar dupa doua zile ce s-a intamplat in teritoriu

"Din cauza tehnologiei FoxPro, invechite in momentul de fata, exista un decalaj de aproximativ 48 de ore intre bazele de date teritoriale si cele centrale, decalaj care se va reduce semnificativ, la nivel de minute, dupa implementarea noului sistem", au precizat pentru ZF reprezentantii ONRC.

"Dezvoltarea unor modalitati automate de comunicare electronica cu alte institutii conduce la necesitatea reproiectarii integrale a sistemului informatic utilizand o platforma moderna, deschisa, deoarece actualul sistem informatic este depasit."

 

Se cumpara sute de servere si zeci de echipamente de stocare

Costul proiectului este influentat si de numarul important de echipamente care urmeaza sa fie achizitionate. ONRC va cumpara, printre altele, 195 de servere, 44 de unitati de stocare, 2 sisteme de backup, 45 de sisteme firewall si 43 de switch-uri.

Oficialii Registrului Comertului afirma ca aplicatiile care vor fi implementate pe noua infrastructura vor schimba radical modul de interactiune al institutiei cu companiile.

"Printre serviciile online ce vor fi oferite suplimentar sau cu grad de sofisticare superior prin implementarea noului proiect se numara verificarea online a disponibilitatii firmei, emblemei, unicitatii sediului social si asociatului plus plata online pentru aceste servicii", spun reprezentantii ONRC.

 

Toate cererile si formularele vor fi completate si transmise pe net

La finalul celor doi ani de implementare, companiile vor putea completa online si offline si transmite electronic toate cererile/formularele (inmatriculari, mentiuni, depuneri situatii financiare, cereri de informatii si documente etc.) utilizate in activitatea Registrului Comertului, inclusiv a documentelor doveditoare si a situatiilor financiare, necesare pentru sustinerea cererilor, afirma oficialii ONRC.

De asemenea, prin intermediul noului portal web clientii vor putea solicita, accesa si plati online diverse informatii si statistici.

Sistemul IT va transmite, de asemenea, automat date despre companii la institutii precum Fiscul, Garda Financiara, sistemul judiciar, dar va fi capabil si sa primeasca asemenea date in format electronic.

Noul sistem va fi capabil si sa atentioneze comerciantii, prin mijloace electronice, asupra unor acte normative cu incidenta in relatia cu Registrul Comertului. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO