Business Hi-Tech

RCS&RDS a trecut de 10 milioane de abonamente pe piaţa din România. Cea mai mare creştere: +18% pe telefonie mobilă; declin pe satelit şi telefonie fixă

Serghei Bulgac, directorul general al RCS&RDS

Serghei Bulgac, directorul general al RCS&RDS

Autor: Adrian Seceleanu

11.04.2017, 15:47 853

Compania de cablu RCS&RDS a trecut anul trecut de pragul de 10 milioane de abonamente (unităţi generatoare de venituri) pe piaţa din România, pe fondul creşterii puternice a numărului de clienţi de pe segmentul de telefonie mobilă, arată datele publicate de operator în anunţul privind intenţia de listare la Bursa de Valori Bucureşti. Mai exact, conform datelor companiei numărul de abonamente a crescut cu 6,6% la 10,141 milioane la finele lunii decembrie 2016.

Numărul de clienţi pentru serviciul de cablu TV a crescut anul trecut cu 6,1% la 2,9 milioane de contracte, în timp ce numărul de utilizatori ai serviciului de televiziune prin satelit a scăzut cu 4,9% la 641.000. Compania a câştigat 167.000 de clienţi pe cablu în al patrulea trimestru şi a pierdut 33.000 de clienţi pe satelit, astfel că numărul total de clienţi de pe segmentul TV a avut o evoluţie pozitivă: plus 3,9% la 3,541 milioane.

Pe segmentul de internet fix compania a înregistrat o creştere de 6,3%, la 2,1 milioane de contracte. Pe telefonie mobilă numărul total de clienţi (utilizatori de abonamente şi cartele preplătite) a urcat cu 17,8% la 3,2 milioane.

RCS&RDS este liderul pieţei de cablu TV şi internet fix, al doilea jucător de pe piaţa de satelit şi telefonie fixă şi numărul patru de pe piaţa de telefonie mobilă din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO