Business Hi-Tech

Razboiul bazelor de date are ca miza companiile mari

08.11.2005, 19:41 12

In urma cu multi ani, cand companiile au inceput sa foloseasca computerul, au observat imediat ca pot renunta la dosarele voluminoase cu evidenta clientilor si alte date de business, ca sa le treaca in format electronic. Insa, pentru asta, orice companie trebuie sa cumpere si sa intretina o baza de date. Ceea ce a dus la aparitia unei piete cu o concurenta apriga intre furnizorii de soft.

Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a lansat ieri la nivel mondial platforma software SQL Server 2005 pentru administrarea bazelor de date ale companiilor mari, prin care intentioneaza sa castige cota de piata in dauna rivalilor Oracle si IBM, relateaza presa internationala.

Este pentru prima oara cand Microsoft ataca deschis segmentul companiilor de mari dimensiuni cu un astfel de produs, in trecut producatorul concentrandu-se mai mult pe companiile mici si mijlocii.

Acum, oficialii Microsoft au anuntat ca au adus modificari importante platformei SQL Server 2005, care se va potrivi mult mai bine nevoilor companiilor mari, scrie Seattle Post Intelligencer.

Lansarea SQL Server 2005 a fost amanata de mai multe ori, pentru ca inginerii Microsoft sa aduca ultimele imbunatatiri programului.

"Aceasta aplicatie reprezinta inca un indiciu al strategiei de extindere a companiei catre clientii de tip enterprise", a spus Steve Guggenheimer, director pentru platforme software si marketing al activitatilor de dezvoltare la Microsoft.

Anuntul facut de compania americana este un pas suplimentar pentru continuarea tendintei de extindere a domeniului de activitate, care traditional a cuprins doar productia de software pentru computere personale.

Spre deosebire de Windows si Office, care domina piata sistemelor de operare, respectiv a aplicatiilor pentru birou, segmentul bazelor de date este unul unde Microsoft trebuie sa recupereze teren, spun analistii.

Piata mondiala a bazelor de date pentru companii mari s-a situat la 15 miliarde de dolari (12 mld. euro) anul trecut, conform firmei de analiza IDC. Oracle se clasa pe primul loc, cu o cota de piata de 41%, urmat de IBM cu 31% si de Microsoft cu aproximativ 13%.

Desi au recunoscut ca Microsoft a adus imbunatatiri esentiale actualei versiuni a SQL Server, oficialii Oracle s-au aratat sceptici in ceea ce priveste sansele companiei lui Bill Gates de a se impune pe acest sector, scrie Seattle Post Intelligencer.

"Stiu ca ei sunt foarte multumiti de ceea ce au facut, si merita felicitari", a spus Mark Townsend, product management director la Oracle. "Dar se afla inca abia la inceput. Efectiv, nimic din ce au produs pana acum nu a fost ceva ce noi sa nu fi avut cu 5 sau 10 ani inainte".

Iar Willie Hardie, vicepresedintele Oracle pentru productia de baze de date, a spus ca un alt avantaj al produselor companiei sale este faptul ca functioneaza nu numai pe Windows, ci si pe alte platforme precum Linux si Unix.

In acelasi timp, imbunatatirile aduse SQL Server de catre Microsoft ar putea pune compania lui Gates pe o pozitie mult mai favorabila in lupta cu rivalii, spun analistii.

"Cu noua versiune a aplicatiei pentru baze de date, Microsoft tinteste sectorul companiilor medii si mari", a spus Jeff Reed, director de tehnologie la un furnizor american de sisteme pentru retele IT, inclusiv baze de date. "Si pentru ca in mod traditional acesta a fost domeniul lui Oracle, Microsoft tinteste catre subminarea pozitiei detinuta de Oracle".

SQL Server 2005 "este prima incercare a lui Microsoft de a reduce distanta care o separa de Oracle si IBM", a spus si Noel Yuhanna, analist al companiei Forrester Research. "Timpul va decide daca vor reusi", a conchis el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO