Business Hi-Tech

Raport Liberty Global: Costurile cu conţinutul şi marketingul au crescut în România anul trecut

Raport Liberty Global: Costurile cu conţinutul şi...

Autor: Adrian Seceleanu

18.03.2016, 00:25 460

Costurile înregistrate în Europa centrală şi de est de compania de cablu UPC cu marketingul, vânzările, serviciile de IT, legale, finanţările şi resursele umane au crescut cu 10,4% la 147,1 mil. euro, o parte din creştere fiind determinată de evoluţiile din ţări ca România, Ungaria şi Cehia, conform datelor din raportul financiar al companiei americane Liberty Global, proprietarul operatorului.

“Costurile cu marketingul şi vânzările au avansat cu 1,5 milioane de euro sau 1,5% pe fondul bugetelor mai mari asociate cu campaniile de publicitate, evoluţie legată în principal de impactul creşterilor din Ungaria, România şi Cehia, care au fost doar parţial compensate de o scădere a bugetelor din Elveţia şi Austria”, conform sursei citate.

Cheltuielile operaţionale ale UPC din Europa centrală şi de est au crescut anul trecut cu 2,8% la 386,5 mil. euro, conform documentului. “Excluzând impactul unor achiziţii şi al diferenţelor de curs valutar cheltuielile operaţionale au crescut cu 20,8 milioane de euro sau 8%, predominant pe fondul costurilor mai mari pentru o parte din conţinutul premium şi al creşterii numărului de clienţi de servicii digitale TV din Ungaria, Polonia şi România”.

Raportul Liberty Global menţionează şi faptul că veniturile companiei de cablu UPC România au crescut în 2015 cu 9,04%, la 142,4 mil. euro, informaţie comunicată deja de operator la jumătatea lunii trecute. În 2014 compania a avut venituri de 130,6 mil. euro iar în 2013 de 123,2 mil. euro, conform sursei citate.

Compania de cablu UPC şi-a majorat anul trecut baza de clienţi pe toate segmentele de business, cel mai puternic avans fiind înregistrat pe telefonie fixă. Numărul de clienţi pe cablu TV – cel mai important business al companiei, a crescut 3% sau 29.800 de clienţi la 883.600, conform sursei citate. Pe cablu digital compania a crescut cu 8% la 593.200 abonamente în timp ce pe cablu analogic baza de utilizatori a scăzut cu 5% la 290.600.

Pe televiziune prin satelit, serviciu furnizat sub brandul Focus Sat, compania a crescut cu 8% (25.800 clienţi) la 350.600 utilizatori. Per total baza de clienţi a UPC pentru serviciile TV a crescut cu 5% la 1,234 milioane de clienţi.

Pe segmentul de internet fix compania a crescut cu 13% (55.300 clienţi) la 488.800 abonamente. Pe telefonie fixă UPC şi-a majorat baza de clienţi cu 29% (91.400 clienţi) la 404.300 utilizatori.

Numărul total de abonamente (RGU) a crescut cu 11% la 2,127 milioane în timp ce numărul de clienţi a avansat cu 5% la 1,243 milioane.

Principalii rivali ai UPC sunt RCS&RDS, Telekom şi AKTA (Digital Cable Systems).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO