Business Hi-Tech

"Obiceiuri proaste": spamul e incurajat chiar de victimele lui

25.03.2005, 00:00 18


Industria mesajelor e-mail nesolicitate (spam) este sustinuta chiar de cei care se plang cel mai tare ca ii afecteaza - persoanele care primesc aceste mesaje, arata un studiu realizat de compania de securitate Mirapoint si de firma de cercetarea pietei Radicati Group. Astfel, aproape o treime dintre consumatorii intervievati au recunoscut ca au vizitat linkurile pe care le primesc in mesaje spam, iar 10% dintre ei au spus ca au cumparat produse care le-au fost prezentate prin astfel de e-mailuri. "Aceste date preliminare sunt surprinzatoare si cumva socante pentru noi", a spus un analist al Radicati Group, citat de BBC. "Explica de ce spamul, virusii si atacurile de tip phishing (prin furt de identitate - n.r.) continua sa prolifereze", a spus el, acuzandu-i pe utilizatorii de e-mail de "obiceiuri proaste". Activarea linkurilor primite in e-mailurile spam le da de stire expeditorilor ca acele conturi de posta electronica sunt active. Iar faptul ca unul din zece consumatori care primesc mesaje spam (si este oare cineva care scapa?) chiar cumpara produse, face din aceasta activitate o afacere foarte atractiva, pentru ca trimiterea a sute sau mii de e-mailuri costa foarte putini bani, comenteaza BBC. mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO