Business Hi-Tech

Publicitatea contextuala online locala, cel mult 0,5 mil. euro

13.08.2007, 19:50 48

Valoarea totala a publicitatii contextuale pe internet din Romania se situeaza anual intre 140.000 si 500.000 de euro, a declarat pentru ZF Dorin Boerescu, managing partner la agentiei de publicitate full service Speed Promotion.
"Cred ca o estimare a volumului total al publicitatii contextuale (incluzand aici pe langa Google Adwords si serviciile oferite de regiile mari gen Arbomedia sau Neogen) ar putea fi intre 2 si maximum 5%, cu un buget anual intre 140.000 si 500.000 euro", a afirmat Boerescu.
Potrivit estimarilor mai multor jucatori, valoarea totala a pietei de publicitate online este asteptata sa se situeze intre 7 si 10 milioane de euro pentru acest an.
Publicitatea contextuala reprezinta cuvinte sau sintagme publicitare inserate in continutul afisat pe pagina de internet, precum articole de stiri sau de blog. Prin publicitate contextuala anumite cuvinte-cheie dintr-un text pot afisa un anume mesaj publicitar in momentul in care utilizatorul muta cursorul mouse-ului peste sau in dreptul acestora. Spre exemplu, o companie poate desfasura o campanie de publicitate contextuala prin care pe un numar de 10 site-uri cuvantul "lapte" inclus in orice text sa afiseze un mesaj publicitar.
Google Adwords este sistemul folosit de Google pentru a livra publicitatea contextuala in functie de continutul site-ului, dar si a altor factori precum locatia geografica a utilizatorului.
Proprietarii si publisherii de site-uri pot folosi acest program prin sistemul Google AdSense, care poate incarca reclame online sub forma unor texte, imagini/banere sau clipuri video.
Adwords ofera reclame contextuale de tipul pay-per-click (PPC), potrivit caruia cumparatorul de publicitate plateste o taxa fixa pentru fiecare click (accesare) a cuvantului sau a textului publicitar inserat.
Speed Promotion a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an o crestere de 300% a campaniilor Adwords derulate, care au constat in peste 35 de milioane de afisari si 250.000 de clickuri si cresterea ratei de click de la aproximativ 2,8% la 3,5%, in raport cu perioada similara a anului trecut.
"Daca in primele 7 luni ale anului 2006 rezultatele in reteaua de cautare (Google - n. red.) au constat in 1.170.000 afisari si peste 33.000 click-uri, in perioada similara a anului curent am obtinut peste 5.700.000 afisari si 200.000 de click-uri", a precizat Boerescu.
Agentia a inregistrat, in aceeasi perioada, peste 29 de milioane de afisari si 50.000 de click-uri in reteaua de continut. Oficialul Speed Promotion se asteapta ca in urmatorii 2-3 ani piata locala de publicitate online sa inregistreze o crestere de cel putin 100%.
In plus, Boerescu este de parere ca sistemul de masurare a audientei implementat de compania germana Spring va aduce primul studiu de audienta echidistant al site-urilor din Romania, totodata contribuind la cresterea bugetelor alocate publicitatii online.
Speed Promotion, infiintata in 1997, ofera servicii de strategie, creatie, planificare si achizitie, productie, organizare de evenimente, campanii online. Compania si-a bugetat pentru 2007 afaceri de 1,4 mil. euro, din care 150.000 vor reprezenta campaniile online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO