Business Hi-Tech

Proprietarul Facebook: Nu vand nici pentru 15 mld. $

02.06.2008, 19:39 200

Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, 24 de ani, a declarat ca nu intentioneaza sa vanda site-ul social, chiar daca Microsoft, care detine deja o participatie minoritara la companie, ar oferi 15 mld. dolari (9,7 mld. euro), scrie Bloomberg.
Principalul meu scop, spune el, nu este vanzarea companiei sau listarea la bursa, ci realizarea unor obiective precum partajarea mult mai facila a informatiilor intre utilizatori.
Facebook a atras in ultimul an cel putin trei runde de investitii din partea unor fonduri americane, in vederea extinderii afacerilor dincolo de granitele SUA si pentru a gestiona un trafic mai bun pe internet. De asemenean, compania a imprumutat 100 mil. dolari (64,6 mil. euro), ca urmare a triplarii numarului de vizitatori pe site. Facebook ocupa locul doi in topul celor mai populare retele sociale dupa MySpace.
In luna octombrie a anului trecut, Microsoft a achizitionat 1,6% din actiunile Facebook, pentru suma de 240 mil. dolari (155 mil. euro), evaluand compania la 15 mld. dolari (9,7 mld. euro). Desi Microsoft a contactat reprezentantii retelei sociale in vederea unei preluari integrale, deocamdata negocieri in acest sens nu sunt in derulare, a precizat cotidianul Wall Street Journal.
Prin preluarea participatiei la Facebook, Microsoft a castigat, in defavoarea Google, controlul asupra retelei de bannere publicitare Facebook din afara Statelor Unite, care cumuleaza 60% din cei aproximativ 50 de milioane de utilizatori activi pe care ii detine reteaua sociala. Microsoft detine de anul trecut un parteneriat cu Facebook pentru Statele Unite in urma caruia intermediaza vanzarea de bannere pe site pana in 2011.
Potrivit firmei de cercetare a pietei ComScore, in luna martie numarul de utilizatori ai site-ului social Facebook a fost de 109,2 milioane, cu 77,1 milioane mai mult decat numarul raportat anul anterior. MySpace a numarat 166,6 milioane, comparativ cu 106,9 milioane de utilizatori in 2007.
In decursul acestui an, Facebook a recrutat trei directori de la Google, in vederea consolidarii echipei sale de management. Astfel, Elliot Schrage a devenit seful departamentului de comunicare, iar Sheryl Sandberg a fost numit ca director de operatiuni. Compania l-a angajat, de asemenea, pe fostul director media al Google, Ethan Beard.
Facebook a reusit sa atraga un numar mai mare de utilizatori prin extinderea site-ului dincolo de mediul universitatilor, pentru care Zuckerberg a conceput prima data portalul. Compania ofera acum si aplicatii software dezvoltate de firme independente.
In acest an, Facebook se asteapta la venituri de 150 mil. dolari (96,9 mil. euro) si atingerea pragului break even (veniturile ating valoarea cheltuielilor).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO