Business Hi-Tech

Problemele de securitate vin din inima companiilor. Studiu Karspersky: Angajaţii nu respectă regulile securităţii cibernetice

Problemele de securitate vin din inima companiilor....

Autor: Petru Mazilu

14.09.2020, 13:00 71

Angajaţii comit, cu convingere, 90% din erorile de conştientizare a securităţii cibernetice. Acest lucru pune în pericol securitatea corporaţiilor care au adoptat lucrul de la distanţă din cauza pandemiei, este principala concluzie a unui studiu realizat de Kaspersky şi Area9. 

această primăvară, din cauza pandemiei, multe companii au adoptat lucrul de la distanţă, ir schimbare a afectat securitatea corporaţiilor printr-un număr tot mai mare de atacuri web-based, phishing legat de coronavirus, precum şi utilizarea sporită a shadow IT.

Pentru a ajuta companiile să-şi îmbunătăţească abilităţile în ceea ce priveşte securitatea cibernetică, la începutul lunii aprilie 2020, Kaspersky şi Area9 au lansat un curs de învăţare adaptat pentru cei care fac tranziţia către lucrul de acasă, acoperind aspectele de bază ale securităţii de la distanţă.

Programul de instruire, gratuit, despre conştientizarea securităţii lucrului de la distanţă, oferit de Kaspersky şi Area9, a arătat că participanţii aleg răspunsuri corecte 66% din timp. Cu toate acestea, chiar şi atunci când greşesc, rămân în mare parte încrezători în competenţele lor. Cele mai dificile subiecte s-au dovedit a fi maşinile virtuale, actualizările şi motivele pentru care oamenii ar trebui să utilizeze resursele IT corporative, chiar şi atunci când lucrează în afara biroului.

„În 90% dintre cazuri, atunci când participanţii au ales un răspuns greşit, au răspuns “Ştiu” sau “Cred că ştiu”. Acest lucru a fost dezvăluit printr-o metodologie de învăţare adaptivă, care a cerut participanţilor să îşi evalueze nivelul de încredere în răspunsuri, precum şi să răspundă la întrebările testului. Studiul a identificat, de asemenea, cele mai dificile obiective de învăţare – cele mai grele fiind motivele pentru care să foloseşti maşini virtuale. Până la 60% din răspunsurile date au fost greşite în această categorie, 90% dintre respondenţi intrând în categoria de “incompetenţă involuntară”. Aceasta înseamnă că participanţii care au răspuns greşit la întrebări erau siguri că au ales răspunsul sau opţiunea corectă”, scrie într-un comunicat de presă al Kaspersky, o companie globală de securitate cibernetică.

Studiul a mai arătat că mai mult de jumătate din răspunsurile la întrebările despre motivele pentru care angajaţii ar trebui să folosească resursele IT corporative (cum ar fi serviciile de e-mail, mesagerie sau stocare cloud) atunci când lucrează de acasă au fost incorecte. În 88% din cazuri, angajaţii de la distanţă au crezut că pot explica acest lucru corect. Aproape aceeaşi proporţie de greşeli a fost întâlnită şi atunci când ei au răspuns la o întrebare despre cum se instalează actualizările de software. În acest caz, o majoritate de 92% dintre cei care au oferit răspunsuri greşite, credea că deţine abilităţile necesare.

„Dacă angajaţii nu văd niciun pericol în acţiunile riscante, ca de exemplu stocarea documentelor importante de la muncă în spaţiul personal, este puţin probabil să solicite sfaturi de la departamentele IT. Din acest punct de vedere, este greu să schimbi un astfel de comportament, întrucât acea persoană are deja un obicei format şi este posibil să nu recunoască riscurile asociate. Prin urmare, “incompetenţa involuntară” este una dintre cele mai dificile probleme de identificat şi rezolvat prin cursurile de conştientizare a secutiăţii cibernetice”, este concluzia lui Denis Barinov, Head of the Kaspersky Academy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO