Business Hi-Tech

Primul fond de investiţii bazat pe site-ul de microblogging Twitter

Primul fond de investiţii bazat pe site-ul de microblogging Twitter

Autor: Ştefan Vrabie

19.05.2011, 23:30 233

Derwent Capital Markets, o firmă de investiţii din Londra, alansat săptămâna aceasta un fond de hedging în valoare de 40 demilioane de dolari, care va face investiţii folosindu-se de site-ulde microblogging Twitter.

Primul fond de investiţii din lume care are la bază social mediava monitoriza în timp real o selecţie de mesaje pentru a vedeapărerea pieţei, înainte de a investi banii.

"De ani de zile investitorii spun că pieţele financiare suntconduse de frică şi lăcomie, dar până acum nimeni nu a mai folosittehnologia sau datele pentru a cuantifica emoţiile", a declaratPaul Hawtin, fondatorul Derwent Capital Markets. "Prin intermediulTwitter investitorii au în cele din urmă o fereastră deschisă cătretemerile lumii", a completat acesta. Hawtin nu a precizat cumfuncţionează algoritmul sistemului dezvoltat. Cercetătorii de laIndiana University şi University of Manchester şi-au pusîntrebarea: "Dacă Twitter poate prezice starea publicului şipublicul poate prezice fluctuaţiile de pe bursă, poate Twitter săprezică fluctuaţiile de pe bursă?" Ei au plecat de la aceastăpremisă adunând mesajele de pe Twitter cu anumite cuvinte cheie pecare le-au filtrat printr-un algoritm capabil să determine stareade spirit a pieţei. Folosindu-se de acest sistem, ei au reuşit săprezică fluctuaţiile de pe indicele de bursă Dow Jones cu oprecizie de 87%.

Folosirea Twitter pentru a urmări bursa poate fi mai mult decâto observaţie academică. "Teoretic, investitorii ar putea urmăristarea de spirit a publicului pentru a şti când să facă investiţiişi când nu", a afirmat Hawtin.

Chiar dacă fondul de 40 de milioane de dolari este deschis doarde câteva zile, firma se aşteaptă la un randament anual de 15 -20%. "Am testat sistemul o perioadă de timp, iar rezultatele aufost remarcabile", spune Hawtin. În cazul în care Twitter se vadovedi de încredere, firma ar putea decide să monitorizeze altetrenduri de social media, cum ar fi Facebook sau Google. "Cu câtmai mare gama şi adâncimea de date social media, cu atât mai bine",a mai spus el.

Reţeaua de microblogging Twitter are în jur de 130 de milioanede utilizatori, potrivit unui studiu făcut deDigitalSurgeons/DigitalBuzz.com. Dintre aceştia 55% sunt femei, iarrestul bărbaţi şi 37% accesează Twitter prin intermediuldispozitivelor mobile. În plus, 27% dintre utilizatorii Twitteraccesează zilnic platforma. La nivel global se transmit săptămânalpeste un miliard de mesaje prin intermediul Twitter.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO