Business Hi-Tech

Presedintele companiei Sony: Am invatat din propriile greseli

25.03.2005, 00:00 12


Gigantul japonez Sony se pregateste sa lanseze pe piata americana cel mai cautat produs al momentului: consola de jocuri video mobile PlayStation Portable (PSP), in timp ce noua conducere reflecteaza asupra greselilor care s-au facut in trecut.


Consiliul director al companiei a surprins intreaga lume anuntand numirea in fruntea Sony a primului non-japonez, Howard Stringer, fost ziarist si detinator al cetateniilor britanica si americana. De asemenea, Ryoji Chubachi, un inginer sef de productie, a ajuns presedinte al companiei.


"Inginerii raman eroii Sony. Muncim foarte mult pentru a produce megapixeli mai multi, produse supersubtiri, ultrausoare, baterii care sa tina mai mult. Nu reusim intotdeauna, dar nici nu ne lasam pagubasi", a declarat Chubachi. El a admis ca s-au facut greseli in domeniul gadgeturilor pentru marele public.


Noul presedinte a comparat Sony cu un luptator de sumo care trebuie sa tina piept la 100 de adversari mai mici si a recunoscut ca in unele sectoare, companii mai mici intrec gigantul japonez. Primul exemplu? Apple si playerul sau de muzica digitala cvasiimbatabilul iPod.


Printre rivalii Sony se numara insa atat companiile japoneze care si-au construit un brand puternic, precum Sharp, NEC sau Toshiba, dar si asiaticii care produc mult si ieftin, in Taiwan sau China. Sud-coreenii de la Samsung ies in evidenta ca si concurenti ai companiei japoneze pe multe segmente, iar revista Business Week i-a numit deja "Noul Sony".


"Exista falsa impresie ca Sony este infranta pe toate planurile. Dar pentru noi fiecare dintre aceste probleme este prezenta doar pe un segment de activitate", a explicat Chubachi.


"Ne va fi greu sa batem specialistii fiecarui domeniu", a mai adaugat el. Noul presedinte al companiei japoneze a apreciat ca Sony trebuie sa se reinventeze pentru a putea fi mai competitiva pe segmente precum televizoarele cu ecran plat, DVD-recorderele, precum si gadgeturile mobile. PlayStation Portable (PSP) este vazut ca produsul mobil cel mai complet de pe piata in acest moment, putand fi folosit si ca player de jocuri, dar si ca player de muzica si filme. "Practic, se vrea un Walkman al noii ere", a declarat un analist independent. Piata mondiala a consolelor mobile de jocuri incaseaza anual 4,5 miliarde de dolari (3,4 miliarde de euro), iar lider este acum Nintendo, cu GameBoy si variantele sale.


Sony a facut acest pas dupa succesul inregistrat de consola pentru jocuri video PlayStation 2, care a adus compania lider de piata in fata Xbox a Microsoft si produsul concurent al Nintendo. Deocamdata insa, PlayStation Portable vine cu mai bine de zece jocuri printre cele mai populare din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO