Business Hi-Tech

Presa din Portugalia cere Google să plătească pentru că afişează pasaje din articole

Presa din Portugalia cere Google să plătească pentru...

Autor: Andreea Anghel

31.03.2013, 20:29 485

Publicaţiile media din Portugalia, care se confruntă cu cea mai mai mare criză de după 1970 fac presiuni - la fel ca alte organizaţii media din Europa - pentru a determina Google, operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume, să plătească pentru că afişează pe pagina proprie paragrafe din articole, relatează Reuters.

Alberico Fernandes, directorul Confederaţiei Portugheze a Publicaţiilor din mediul online le-a spus jurnaliştilor Reuters că unităţile locale Google au refuzat cererea publicaţiilor la prima întâlnire, dar au fost de acord să continue negocierile pentru a găsi o soluţie.
“Reprezentanţii Google s-au arătat dispuşi să colaboreze cu publicaţiile pentru a le ajuta să se modernizeze şi să devină mai profitabile”, a spus Fernandes.

Publicaţiile din Portugalia, asemeni celor din Germania vor să fie plătite de către Google pentru conţinutul pe care acesta îl afişează. Din cauza scăderii foarte mari a veniturilor din publicitate şi a vânzărilor de ziare, publicaţiile media din Portugalia sunt nevoite să caute noi surse de finanţare.
“Interesul nostru este ca Google News să plătească pentru afişarea articolelor”, a adăugat Fernandes.

În Germania, a fost a aprobată o lege care le permite motoarele de căutare online precum Google să preia gratuit doar pasaje scurte din articolele din presă, în timp ce reproducerea unor părţi mai mari din articole ar urmă să fie posibilă doar contra cost. Legea, parte a platformei de guvernare a coaliţiei Cancelarului german, Angela Merkel a trecut pe 1 martie de Camera inferioară a Parlamentului. Ea ar mai putea fi blocată în Camera superioară a Parlamentului, unde guvernul actual nu are majoritate. Până acum, Google a reuşit să prevină aplicarea legii prin încheierea unor înţelegeri cu editorii publicaţiilor din Europa Continentală.

“Presupunând că legea va trece de Camera Superioară şi va fi aprobată, faptul că o ţară atât de mare ca Germania deschide negocierile cu operatorii motoarelor de căutare pentru a licenţia articolele de presă, poate foarte probabil să inspire şi alte ţări să procedeze la fel”, a spus Angela Mills Wade, director executiv al Consiliului European al Editorilor.

Purtătorul de cuvânt Google a refuzat să comenteze situaţia. La începutul lunii februarie, Google a acceptat să plătească 60 de milioane de euro publicaţiilor franceze pentru a le ajuta să îşi dezvolte afacerile de pe internet, dar nu a fost de acord să plătească pentru afişarea linkuruilor şi a paragrafelor, scrie Reuters.

O situaţie asemănătoare a avut loc şi în Belgia, în decembrie anul trecut. Google a ajutat publicaţiile să îşi crească veniturile în mediul on-line.
Potrivit lui Francisco Pinto Balsemao, directorul grupului media Impresa din Portugalia şi preşedintele Consiliului European al  Editorilor, motoarele de căutare on-line, precum Google au obţinut 90% din piaţa de publicitate plătitiă de pe internet.

El a spus că o mare parte din conţinutul de pe motoarele de căutare a fost livrat de către publicaţiile media şi  că “trebuie să se pună capăt acestui jaf”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO