Business Hi-Tech

Premiera: laptopurile au adus mai multi bani decat PC-urile desktop

04.07.2003, 00:00 19

In premiera, valoarea laptopurilor vandutein luna mai  in Statele Unite a depasit-o pe cea a computerelor de birou (desktop), releva un studiu realizat de compania de analiza a pietei NPD Group si citat de USA Today.
Vanzarile de laptopuri au produs aproximativ 54% din totalul sumelor incasate de vanzatorii de computere, care au atins in aceasta luna nivelul de 500 de milioane de dolari. Astfel, procentul este mai mult decat dublu fata de luna ianuarie 2000, cand vanzarile de computere portabile nu reprezentau mai mult de 25% din totalul incasarilor realizate pe piata americana a PC-urilor. 
"Cumparatorii sunt din ce in ce mai interesati de mobilitate", a explicat un analist al companiei. Razboiul preturilor, ce a coborat costul laptopurilor sub 1.300 de dolari anul acesta, a avut de asemenea un rol important in sporirea vanzarilor, la fel ca goana dupa WiFi - serviciile pentru accesul la Internet mare viteza prin radio . "Pretul laptopurilor este in medie cu 250 de dolari mai mic ca in mai 2002 ", a explicat specialistul NDP Group. De asemenea, la succesul vanzarilor au contribuit noile tehnologii mobile - cum ar fi Intel Centrino - si designul din ce in ce mai atractiv al computerelor portabile. Au contat enorm si noile facilitati multimedia pe care le au toate sistemele noi, in conditiile in care utilizatorii folosesc din ce in ce mai mult computerul pentru divertisment.
"Nu este de mirare faptul ca 80% din laptopurile vandute aveau ecrane cu diagonala de 15", iar 86% dintre ele aveau CD-recorder inclus. Ca numar de unitati, laptopurile au reprezentat aproximativ 40% din totalul computerelor vandute ina ceasta luna. Astfel, au fost stabilite doua recorduri, industria laptopurilor fiind pana acum considerata o piata mult mai redusa fata de cea a PC-urilor desktop.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO