Business Hi-Tech

Plăţile online cu cardul în 2011 au crescut la aproximativ 200 de milioane de euro

Plăţile online cu cardul în 2011 au crescut la aproximativ 200 de milioane de euro

Foto Shutterstock

Autor: Adrian Seceleanu

12.01.2012, 00:03 344

Plăţile online cu carduri bancare au cu­mulat anul trecut o valoare de aproximativ 200 mil. euro, din care o sumă de 15 mil. euro a fost generată doar de cupoanele de reduceri, potrivit datelor publicate miercuri de furnizorii de servicii de plăţi electronice ePayment şi Mobilpay.

ePayment, cel mai mare furnizor de soluţii de comerţ electronic de pe piaţă, care lucrează cu procesatorul de plăţi Romcard, a anunţat că anul trecut "volumul comerţului electronic cu plata online a înregistrat o creştere de 24% faţă de anul anterior, ajungând la valoarea de 158,9 milioane euro. Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vânzări fiind mai, iunie şi iulie, când volumul tranzacţiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar". Datele anunţate de ePayment se bazează pe cifrele Romcard, dar nu includ şi activitatea altor jucători. ePayment, o companie înfiinţată de antreprenorul român Radu Georgescu, a fost preluată de grupul sud-african Naspers, numărul doi global în furnizarea de soluţii de comerţ electronic.

"Creşterea industriei este un fenomen natural, pe măsură ce industria evoluează şi atrage tot mai mulţi cumpărători, iar acest trend va continua şi în următorii ani. În 2011 însă, atât magazinele online, cât şi procesatorii, băncile şi emitenţii de carduri au implementat campanii de încurajare a comerţului electronic, de comunicare a beneficiilor plăţii online, cu accent pe securitate şi 3D Secure, precum şi campanii de tip discount", a declarat Cristian Herghelegiu, Country Manager al ePayment.

Pe de altă parte, compania locală Netopia Sistem - controlată de antreprenorul român Antonio Eram, care furnizează servicii de plată prin SMS şi cu cardul, a anunţat că a înregistrat anul trecut 1,4 milioane tranzacţii online cu cardul cu o valoare medie de 29 de euro. În total, MobilPay a procesat plăţi de 40,6 mil. euro, rezultă din datele comunicate de companie.

Adunând cifrele proprii cu cele anunţate de ePayment, MobilPay a estimat întreaga piaţă de comerţ online cu cardul din România la 200 mil. euro. "Anul trecut a însemnat pentru noi o creştere de circa 30% a cotei de piaţă. Procesăm în prezent circa 40% din tranzacţiile online din România", a declarat Antonio Eram, proprietar şi CEO al Netopia Sistem. "Creşterea de anul trecut s-a bazat foarte mult pe apariţia site-urilor de reduceri. Numai pe aceste site-uri s-au efectuat circa 800 de mii de tranzacţii, iar în total vorbim de aproape 15 milioane de euro cheltuiţi de români pe cupoane online de reduceri", a adăugat el. Serviciul Mobilpay al Netopia este furnizat cu banca turcească Garanti.

În ceea ce priveşte datele din sistemul ePayment, compania a anunţat că anul trecut cele mai scumpe tranzacţii au fost realizate pentru achiziţia de bilete de avion - 9.700 euro, pachete turistice - 8.800 euro şi produse software - 6.000 euro. Majoritatea tranzacţiilor au fost efectuate din România - 59,84%, dar şi din Italia - 14,71%, Spania - 5,82% sau Marea Britanie - 5%

"Valoarea medie a coşului de cumpărături online a înregistrat, de asemenea, o evoluţie pozitivă, de la 58 euro în 2010 la 64 euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii / tranzacţie au fost înregistrate în turism, software, segmentul IT&C şi cel al jucăriilor, cu 163, 126, 114 şi respectiv 81 de euro. La polul opus se situează tranzacţiile pentru produse sau servicii în general mai ieftine cum ar fi cărţi, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilităţi al căror cost mediu se situează în jurul valorii de 30 euro", potrivit ePayment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO