Business Hi-Tech

Platile online cu cardul au crescut la 25 mil. euro in S1

Platile online cu cardul au crescut la 25 mil. euro in S1

Carmen Sebe, CEO al GECAD ePayment: Vodafone si BitDefender, cei mai importanti clienti castigati in acest an

04.07.2008, 22:39 19

Romanii au facut, in primul semestru, cumparaturi de 25 de milioane de euro prin magazinele online cu plata cu card, cu 60% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar valoarea medie a unei achizitii a ajuns la 92 de euro, fata de 80 de euro anul trecut, conform statisticilor RomCard.
Din valoarea totala, 22,3 milioane euro au fost tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment, se arata intr-un comunicat al integratorului de solutii pentru comert electronic GECAD ePayment.
"Piata creste pentru ca avem tot mai multe magazine online si pentru ca a mai crescut si rata de penetrare a accesului la internet, la peste 30%. Este vorba despre un trend pe care vom fi inca mult timp de acum incolo. Ceea ce lipseste insa pietei din Romania este posibilitatea de a plati online pentru diverse servicii, de la taxe si impozite pana la plata abonamentelor la cablu, internet etc. Exista cateva servicii care pot fi platite online, insa acestea sunt putine si nu acopera nevoia reala existenta in piata", a declarat directorul general al RomCard, Marin Mitroi.
Un alt factor care franeaza dezvoltarea accelerata a platilor online este si teama manifestata fata de acest mijloc de plata.
"O alta cauza pentru care comertul electronic romanesc cu plata prin card bancar se situeaza inca la valori mici ar fi nivelul de incredere al publicului in insasi activitatea de a achita o comanda prin internet. Daca in tarile unde comertul prin internet nu mai este de mult o noutate, in Romania primele magazine online au aparut in urma cu aproximativ cinci ani. In Romania putem vorbi despre comert electronic cu plata online in adevaratul sens al cuvantului incepand cu 2006. Publicul nu este familiarizat pe deplin cu mediul online, astfel ca inca exista teama de a cumpara si de a plati online", a explicat anterior pentru ZF Carmen Sebe, directorul executiv al GECAD ePayment.
Numarul tranzactiilor online din prima jumatate a anului a ajuns la aproape 300.000 de operatiuni.
Topul principalelor tipuri de produse achizitionate si platite online cu card bancar a ramas neschimbat fata de perioada anterioara, respectiv industria telecom, turism si transporturi, in special bilete de avion, si e-tail, la aceasta a treia categorie comercializandu-se foarte bine produsele IT.
Pe langa acestea, alte doua segmente, respectiv asigurarile online si biletele pentru spectacole si concerte, au inregistrat cresteri insemnate si au demonstrat ca prezinta potential de crestere in viitorul apropiat.
"Cresterea vanzarilor online de bilete pentru concerte si spectacole se datoreaza atat actiunilor culturale de acest tip, care in acest an s-au inmultit, cel putin in Bucuresti, dar si numarului mai mare de site-uri care vand online astfel de bilete. In ceea ce priveste asigurarile, piata este favorabila deoarece segmentul turismului inregistreaza un succes urias in mediul online si oricine calatoreste in strainatate are nevoie de asigurare", a declarat in comunicat Carmen Sebe.
Vanzarile online de asigurari, in special asigurari de calatorie, au crescut cu 95% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de bilete la spectacole si concerte au crescut de peste patru ori fata de primele sase luni ale anului 2007.
In primul semestru, in sistemul ePayment au intrat aproape 90 de magazine noi.
"Printre cei mai importanti clienti nou-intrati in portfoliul ePayment in prima jumatate a anului se numara Vodafone si BitDefender", a adaugat Sebe.
Romcard estimeaza ca piata de comert electronic cu plata online prin card va avansa in acest an cu 50% fata de 2007, la peste 50 de milioane euro, cu un total de circa 675.000 de tranzactii.
Anul trecut piata a crescut cu 263% fata de 2006, la 34,8 milioane euro, fiind efectuate 450.000 de tranzactii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO