Gigantul Samsung din Coreea de Sud a avut în 2019 cea mai bună performanţă din istorie pe piaţa locală de smartphone-uri, înregistrând o cotă de piaţă medie de aproximativ 54% după numărul de unităţi livrate după ce a adăugat circa 6 puncte procentuale la cotă, chiar dacă per ansamblu piaţa de mobile inteligente a stagnat, au declarat pentru ZF surse din industrie, familiare cu evoluţia acesteia. Samsung era deja de ani liderul pieţei de aproximativ 7-8, ani dar compania nu atinsese niciodată o cotă medie de piaţă de peste 50%. Rezultatul a fost atins după ce în 2019 compania a avut în 11 din 12 luni peste jumătate din vânzările din piaţă, iar în septembrie a reuşit performanţa de a livra aproape 60% din terminalele inteligente achiziţionate în România. Singura lună în care Samsung a vândut sub 50% din telefoane a fost decembrie, conform datelor obţinute de ZF.
Tiberiu Dobre, head of IM Division în cadrul Samsung România & Bulgaria, a explicat anul trecut în cadrul evenimentului ZF Digital ’19 că evoluţia a fost generată de telefoanele de pe segmentul mediu, unde se înregistrează cel mai mare număr de unităţi vândute, dar şi de creşterea de pe segmentul premium.