Business Hi-Tech

Piaţa evenimentelor online prinde avânt: Startup-ul britanic Hopin a ajuns de la patru angajaţi la o evaluare de 2 miliarde de dolari în mai puţin de un an

Piaţa evenimentelor online prinde avânt: Startup-ul...

Autor: Alex Ciutacu

10.11.2020, 15:34 220

Startup-ul britanic Hopin, care facilitează evenimente virtuale, a trecut de la patru angajaţi la o evaluare de circa 2 miliarde de dolari în mai puţin de un an, demonstrând una dintre cele mai rapide creşteri din istorie, potrivit FT.

Hopin a anunţat astăzi că a atras încă 125 milioane de dolari într-o nouă rundă de finanţare condusă de firmele americane de investiţii IVP şi Tiger Global. Startup-ul a fost fondat la Londra în 2019 de către Johnny Boufarhat, întrucât o perioadă cu probleme medicale personale l-a forţat să găsească alternative online pentru evenimente.

După ce planurile de expansiune au fost accelerate de pandemie, Hopin a ajuns la peste 200 de angajaţi în 38 de ţări, cu sute de mii de oameni care participă la evenimentele lor în fiecare săptămână. Cea mai recentă rundă de finanţare a venit la scurt timp după ce Hopin a atras 40 milioane de dolari în iunie.

„Vrem să devenim compania cu cea mai accelerată creştere din istorie. Ar fi minunat să avem această performanţă în Europa”, a declarat Johnny Boufarhat.

În timp ce videoconferinţele Zoom încearcă să recreeze cât mai bine întâlnirile de echipă, Hopin vrea să transpună online fiecare aspect al unui eveniment fizic, inclusiv prezentarea speaker-ului principal (keynote presentation), săli de expoziţie, workshop-uri, camere pentru socializare şi intrare pe bază de bilet. Tot prin comparaţie, Zoom a avut nevoie de 5 ani pentru a ajunge la o evaluare de 1 miliard de dolari.

Cifrele care ilustrează creşterea accelerată a Hopin a generat o anumită frenezie printre fondurile de investiţii, comparabilă cu cea din Silicon Valley, ceea ce duce la o evaluare mai ridicată.

„Pentru o companie de software b2b care creşte în acest ritm, încă încercăm să ne dăm seama cu ce o putem compara exact”, a spus Sonali de Rycker, partener în cadrul fondului de investiţii Accel, unul dintre primii investitori ai Hopin.

 În mod neobişnuit pentru un startup cu o asemenea creştere, Hopin este deja profitabil, veniturile anuale recurente situându-se la circa 20 milioane de dolari.

„Am văzut alte companii care trec printr-o creştere accelerată, dar nimic nu se poate compara cu ceea ce experimentează Hopin astăzi. (...) Compania avea estimări foarte agresive când am investit noi în luna iunie, dar acum vede că depăşesc acele cifre fără probleme”, a spus Jules Maltz, partener în cadrul IVP, care a investit în trecut în Slack, Twitter, TransferWise şi Dropbox.

Boufarhat vrea să mai angajeze încă 150 de persoane până la finalul acestui an şi câteva sute în 2021.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO