Business Hi-Tech

Piaţa de telefonie mobilă a migrat spre abonamente şi a trecut prin „şocul“ RCS. Telekom a câştigat pe TV, UPC pe net

Piaţa de telefonie mobilă a migrat spre abonamente şi...

Autor: Adrian Seceleanu

17.03.2015, 00:08 2412

În ciuda exploziei înregistrate de vânzările de smartphone-uri şi de servicii de date, trimestrul IV a fost unul dur pentru cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telefonie mobilă, care au continuat să se confrunte cu scăderi ale veniturilor – doar magnitudinea acestora fiind diferită, arată rapoartele financiare ale companiilor.

Telekom (fostul Cosmote) a continuat să câştige clienţi cu abonament - categoria de utilizatori care îi aduce cele mai mari venituri şi cea mai bună marjă de profit însă compania a înregistrat cea mai dură scădere a veniturilor dintre cei mai mari jucători în trim. IV, de peste 16%. Vodafone a traversat cel mai bine din acest punct de vedere trim. IV, cu o scădere de aproape 6% a încasărilor din serviciile de comunicaţii. Datele reconfirmă poziţia de lider a Orange, care obţine trimestrial venituri de peste două ori mai mari decât T, şi cu peste 20 mil. euro mai mari decât Vodafone, rivalul său tradiţional.

Datele privind venitul mediu lunar pe client, deşi calculate diferit de Orange, Vodafone şi Telekom, creionează totuşi o imagine a pieţei: Orange şi Vodafone  reuşesc să „extragă“ din buzunarele clienţilor sume asemănătoare; Telekom a reuşit să ajungă la un venit mediu mai mare decât Vodafone de la clienţii cu cartele şi se apropie din nou de britanici şi la numărul total de clienţi din această categorie, însă pe segmentul de abonamente nu doar încasările sunt mai mici, ci şi numărul de utilizatori - circa 1,7 milioane faţă de peste 3,3 la Vodafone şi 4 milioane la Orange.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO