Business Hi-Tech

Panasonic mizeaza pe culoare si mesaje multimedia pe piata mobilelor

17.10.2002, 00:00 16

Panasonic Mobile Phones intentioneaza sa se extinda puternic pe piata mondiala a telefoanelor mobile. Divizie a grupului japonez Matsushita Electric Industrial, Panasonic Mobile Phone nu este in prezent un jucator de prim rang pe piata terminalelor mobile.
Compania vrea ca in 2003 sa ajunga sa detina o cota de 6-7% pe piata globala a telefoanelor mobile. Daca obiectivul ar fi indeplinit, Panasonic Mobile Phone s-ar apropia de locul al cincilea in clasamentul producatorilor mondiali unde, deocamdata, se afla Sony-Ericsson.
In prezent, cota de piata pe care Panasonic Mobile Phone o detine la nivel global se ridica la 2-3%, dupa cum au declarat oficialii companiei prezenti la Londra pentru lansarea ultimul model de terminal, GD 87.
La sfarsitul lunii iunie 2002, pe primul loc pe piata celularelor se afla Nokia cu o cota de 37,2%, urmata de Motorola cu 17,3%, Samsung cu 9,8%, Siemens cu 8,5% si Sony Ericsson cu 5,2%. Clasamentul a fost realizat de firma de consultanta si cercetare a pietei Strategy Analytics.
Conform oficialilor de la Panasonic Mobile Phones, compania vinde anual telefoane mobile in valoare de aproximativ 90 de milioane de euro.




Nu pentru 3G, da pentru i-mode
Panasonic Mobile Phone se va concentra in viitorul apropiat spre dezvoltarea de terminale pentru generatia 2,5 de telefonie mobila (2,5G). "Nimeni nu este interesat in acest moment de 3G. Probabil ca in 2005 serviciile de generatia a treia de telefonie mobila vor cunoaste cu adevarat o perioada de dezvoltare puternica. Pentru urmatorii ani vrem sa ne concentram pe 2,5G si nu pe 3G", a declarat Masatoshi Kitade, managing director la Panasonic Mobile Phones.
Compania este de asemenea interesata de furnizarea de echipamente si terminale mobile pentru servicii i-mode in Europa, au mai spus oficialii. "Lucram impreuna cu marii operatori europeni la monitorizarea momentului in care piata este pregatita pentru 3G. Deocamdata nu putem spune cand vor aparea primele servicii de generatia a treia. Avem insa intentia de a lansa in Europa telefoane mobile pe tehnologie i-mode. In acest sens purtam deja discutii cu operatori precum Bouygues Telecom din Franta, Telefonica din Spania si E-Plus din Germania", au precizat directorii de la Panasonic Mobile Phones.
I-mode este un standard de telefonie mobila care a inregistrat un succes puternic in Japonia in ultimii ani. Foarte apropiat ca performante de ceea ce europenii doresc sa obtina prin 3G, i-mode permite transmiterea prin telefonul mobil a imaginilor, materialelor audio si video si transfer de date de pe Internet la o viteza mare. In Japonia, tehnologia i-mode a fost lansata in 1999 de operatorul NTT DoCoMo si a atras pana acum peste 34 de milioane de clienti. In acest an au fost lansate servicii i-mode si in Europa, in Germania, Olanda si Belgia.




Panasonic GD 87
Terminalul lansat la Londra este primul telefon mobil Panasonic cu aparat foto digital incorporat si cu posibilitatea de a functiona cu servicii de multimedia messaging.
Fata de modelul anterior, GD 67 (prezentat si la rubrica Business Test Drive din Ziarul Financiar), GD 87 dispune de 1 MB de memorie interna unde pot fi stocate 900 de fisiere si are port infrarosu care permite conectarea cu alte dispozitive mobile. Terminalul nu are insa incorporata tehnologia Bluetooth (tehnologie care permite comunicarea fara fir intre diverse dispozitive electronice).
Explicatia a fost data tot de reprezentantii Panasonic: "Tehnologia nu este atat de avansata incat sa permita conectarea cu toate dispozitivele mobile cu Bluetooth si atunci cresterea costurilor pentru includerea acesteia in telefonul GD 87 nu s-ar fi justificat".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO