Business Hi-Tech

(P) Hotelurile şi tehnologia: două recomandări pentru oaspeţi mulţumiţi

Autor: Publicitate

25.10.2019, 11:16 473

In Romania exista aproximativ 8500 unitati de cazare dintre care aproape 1700 sunt hoteluri, potrivit celor mai recente informatii furnizate de INS, iar, in comparatie cu anii precedenti, numarul acestora creste.

Mai mult, exista alte zeci de proiecte hoteliere in faza de constructie si amenajare, ceea ce face ca piata sa fie din ce in ce mai competitiva, iar jucatorii din domeniu sa se intrebe cum pot mentine sau creste profitabilitatea hotelurilor in urmatorii ani?

Raspunsul este oferit de clienti: ei sunt cei care hotarasc daca vor reveni sau nu intr-o unitate de cazare, cei care pot decide sa acceseze mai multe servicii oferite de hotel si, nu in ultimul rand, cei care pot populariza experienta pozitiva avuta intr-un loc care le-a intrecut asteptarile.

Si tot clientii sunt cei care traiesc in prezent revolutia digitala! Fie ca e vorba despre telefoane inteligente sau case conectate, acestia si-au schimbat radical comportamentul in functie de inovatiile tehnologice la care au acces.

Asadar, este recomandabil ca un business hotelier sa urmeze cativa pasi pentru a-si mentine sau creste profitabilitatea in urmatorii ani:

1.Familiarizati-va cu preferintele utilizatorilor in materie de tehnologie

Multi dintre clienti au deja case inteligente sau sunt informati despre ele asa ca, isi doresc sa regaseasca aceleasi tehnologii si in camerele de hotel. Legrand, liderul global in infrastructuri electrice si digitale, inoveaza constant si in domeniul hotelier, astfel ca a lansat deja o solutie customizabilă pentru controlul inteligent al camerelor de hotel, şi anume UX, care include o serie de dispozitive care pot fi personalizate în funcţie de nevoile hotelului.

Pot fi alese de la unul la zece dispozitive diferite pentru managementul camerei, printre care echipamentele de comandă tactile, care permit controlul iluminatului, al temperaturii, al draperiilor sau setarea anumitor scenarii (de exemplu, la un moment al zilei se trag draperiile, se aprinde lumina etc.). Solutia UX include şi cititoare inteligente: înainte de intrarea în cameră există un dispozitiv care permite accesul pe bază de card şi care afişează statusul camerei şi numărul acesteia.

Soluţia Legrand pentru hoteluri a fost implementată până acum cu succes în hoteluri din întreaga lume, atât în cazul unor unităţi noi, precum Jumeirah Gate din Dubai, cât şi al unor hoteluri de o eleganţă clasică, precum Vista Hotel Como din Italia, astfel ca nu e necesar ca hotelul sa fie in etapa de constructie: solutia poate fi instalata intr-o maniera non-invaziva si in cazul hotelurilor care beneficiaza de un facelift. 

2.Cresteti eficienta resurselor existente

Managementul eficient al resurselor unui hotel poate parea o ecuatie complicata, insa nu si in cazul in care managerii vor apela la solutia dezvoltata de Legrand si Samsung. Datorita acesteia, camerele pot fi controlate inteligent atât din perspectiva oaspeţilor, cât şi din cea a administraţiei hotelurilor. Astfel, oaspeţii pot seta temperatura, nivelul iluminării, deplasarea draperiilor sau funcţii specifice camerelor de hotel, afişate pe ecranul televizorului Samsung, prin simpla utilizare a telecomenzii, si, totodata, pot solicita efectuarea serviciilor de curăţenie la o anumita ora. Prin urmare, ruta cameristelor este optimizata si, in plus, acestea beneficiază şi de o ghidare online spre destinaţia cea mai apropiată care trebuie împrospătată.

Personalizarea poate să ajungă până la programarea accesului la diferite facilităţi recreative pe care le oferă unitatea de cazare (ore de yoga, de masaj etc). Odată setate preferinţele ca profil al vizitatorului, acesta se va putea bucura de confort personalizat de cate ori revine în hotelul respectiv.

Pe lângă facilităţile de administrare a camerei (RMS), hotelurile mai pot accesa un sistem de control a energiei (EMS), serviciul de control în cameră (IRC) şi funcţia de gestionare a conţinutului (CMS).

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO