Business Hi-Tech

(P) Două treimi din proiectele de transformare digitală eşuează. Ce putem face pentru a funcţiona?

(P) Două treimi din proiectele de transformare digitală...

Autor: FintechOS

28.10.2021, 11:50 1161

Jumătate din populaţia globului este conectată la internet, iar migrarea spre o economie digitală este inevitabilă. Tendinţa era evidentă încă dinaintea pandemiei Covid-19, când relaţiile sociale, de muncă şi de afaceri s-au mutat practic în cloud. Criza a împins liderii de companii să accelereze digitalizarea. Circa 75% dintre organizaţii la nivel global vor avea foi de parcurs de punere în practică a transformării digitale până în 2023, arată previziunile IDC – un salt spectaculos faţă de 27% în octombrie anul trecut.

Miza: viitoarea forţă economică

Pentru Generaţia Z (cei născuţi între 1996 şi 2010) – o generaţie expusă la gadget-uri, internet şi reţele sociale încă din primii ani de viaţă –, interacţiunea digitală cu produsele şi serviciile pe care le consumă este ceva normal. Aşadar, ei găsesc firească digitalizarea economiei.

Însă pentru companiile care simt presiunea tranziţiei spre digital, şi care vor să atragă acest segment de consumatori nativ-digitali – pentru că ei sunt viitoarea forţă economică – digitalizarea nu vine atât de natural. Să muţi în online procese interne, infrastructuri greoaie, produse şi servicii, dar mai ales oceane de date despre consumatori, într-un mod securizat, nu e tocmai simplu. Dimpotrivă: transformarea digitală este un proiect complex, laborios, costisitor, cu fricţiuni, şi cu bătaie lungă.

Nu e de mirare aşadar că 70% dintre proiectele de transformare digitală eşuează, potrivit McKinsey. IDC şi Boston Consulting Group (BCG) au ajuns la concluzii similare. „Doar 30% din transformările digitale au cu adevărat succes”, scria BCG la începutul lui 2021, în urma unui studiu global.

Transformarea digitală ştii unde începe, dar nu ştii când se termină

Cauzele sunt multiple, externe şi interne. Mereu apar challengeri care schimbă regulile jocului aproape peste noapte – fie datorită ADN-ului lor digital şi a agilităţii cu care atacă o piaţă (ex. fintech-ul Revolut în industria financiară), fie datorită buzunarelor generoase ale investitorilor şi/sau a forţei gigantice cu care pot dicta tendinţele globale (ex. Big Tech).

Pe plan intern, cauzele cele mai comune sunt managementul slab al datelor, procesele de onboarding defectuoase, integrarea de tehnologii în procese şi echipe care nu funcţionează, rezistenţa internă la schimbare, migrarea lentă spre cloud ş.a.m.d.

 „Acum este momentul ca liderii din domeniul serviciilor financiare să se asigure că investiţiile lor în digitalizare aduc cel mai bun return-of-investment afacerii”, a declarat Teodor Blidăruş, CEO al FintechOS, furnizor global de tehnologie financiară, înaintea startului FintechOS Leap, un eveniment virtual dedicat inovaţiei tehnologice, care debutează pe 2 noiembrie.

Un adevărat salt către viitor se va întâmpla săptămâna viitoare la FintechOS Leap:

Un adevărat salt către viitor se va întâmpla săptămâna viitoare la FintechOS Leap:
 
  • Se va desfăşura online, în perioada 2-4 noiembrie
  • Accesul este gratuit, la toate cele peste 30 de sesiuni din cadrul evenimentului unde vor participa mai mult de 50 de speakeri
  • Nu vor lipsi exemplele practice de proiecte de transformare digitală de succes, dar şi dezbaterile pe subiecte de mare interes pentru companiile de servicii financiare:
  • Care este strategia potrivită pentru digitalizare?
  • Embedded Finance - De ce şi cum schimbă întreaga perspectivă?
  • De ce împrumuturile şi creditele ipotecare pentru IMM-uri sunt esenţiale pentru creştere?
  • Cum arată inovaţia în asigurările de sănătate?
  • Cum să reduceţi decalajul în asigurarea IMM-urilor comerciale?
  • Care este evoluţia daunelor de asigurări?
  • De ce sunt importante implementările cloud pentru IMM-uri?
 
Pentru a va rezerva un loc la eveniment, vă rugam să vă înscrieţi aici.
 
 

Soluţiile digitale end-to-end sunt aici

În 2017, când s-a lansat, FintechOS a venit cu o abordare nouă şi unică, care permite lansarea de produse şi servicii financiare într-un timp foarte scurt, pe toate canalele, într-un mod complet automatizat şi personalizat.

„FintechOS înţelege foarte bine ce ar trebui să facă băncile şi companiile de asigurări pentru a deservi mai bine anumite segmente de piaţă – cum ar fi IMM-urile – cu ajutorul tehnologiei. O soluţie automatizată, complet digitalizată, de generare a unui împrumut pentru un IMM poate reduce timpul de acordare a unui răspuns la mai puţin de 10 minute, şi poate reduce costurile asociate cu 40%”, spune Mike Fullalove, SVP, Strategie şi Dezvoltare de business în cadrul FintechOS.

Fullalove este unul dintre vorbitori la evenimentul FintechOS Leap (2-4 noiembrie). El va oferi exemple practice despre inovaţie într-o eră a schimbărilor rapide în timpul sesiunii „Soluţiile digitale end-to-end sunt aici”.

În cadrul evenimentului, FintechOS va prezenta şi ultimele noutăţi în platforma sa tehnologică.

Pentru a participa la sesiunile de dezbatere, demo-uri, şi lansarea ultimei versiuni din FintechOS Marketplace, te poţi înscrie aici.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO