Business Hi-Tech

(P) 5 paşi pentru a simplifica adopţia modului de lucru hibrid

(P) 5 paşi pentru a simplifica adopţia modului de lucru...

Autor: Publicitate

28.07.2021, 13:51 1215

Criza sanitară prelungită reprezintă un test de rezilienţă la nivel global, din care companiile au învăţat că modelul de lucru tradiţional nu mai este adecvat contextului actual. Astăzi, în cele mai diverse domenii de activitate, regimul de muncă hibrid şi strategia „Work from anywhere“ sunt noile imperative.

Pandemia a favorizat realizarea celui mai amplu experiment de telemuncă din istorie, obligând angajatorii să conştientizeze faptul că programul de 8 ore la birou nu mai este o garanţie a productivităţii angajaţilor. Mediul de business a înţeles că munca în echipă nu mai este condiţionată de proximitatea fizică a colegilor, ci de performanţa instrumentelor digitale de colaborare.

La rândul lor, după 12 luni de muncă în regim hibrid, angajaţii au descoperit că pot fi mai eficienţi atunci când îşi stabilesc singuri programul şi pot lucra de oriunde doresc. Odată câştigate aceste libertăţi, nu mai sunt dispuşi ca, prin revenirea la birou, să renunţe complet la ele.

 

România adoptă regimul de muncă hibrid

Efectele sunt vizibile şi pe piaţa locală, unde 3 din 5 angajaţi îşi doresc să continue să lucreze în regim hibrid (1). Ca urmare, şi angajatorii se adaptează cerinţelor – încă de la începutul anului 80% dintre companiile locale luaseră deja o decizie sau analizau perspectiva permanentizării strategiilor „Work from anywhere”. (2)

Adopţia modelului hibrid – prin care angajaţii pot lucra atât de la birou, cât şi de la distanţă – obligă însă companiile să creeze pentru aceştia un spaţiu de muncă digital adecvat nevoilor actuale. Iar studiile (3) au demonstrat că organizaţiile care au investit deja în această direcţie au obţinut:

• creşterea cu 21% a productivităţii angajaţilor;

• reducerea cu 28% a timpului alocat de departamentele IT operaţiunilor de management, mentenanţă şi suport.

 

Foaie de parcurs pentru „Work from anywhere”

Însă, chiar dacă 80% dintre companii au accelerat proiectele de transformare digitală, iar 79% şi-au reinventat modelul de business, 94% dintre ele întâmpină dificultăţi în adoptatea strategiilor „Work from anywhere”. (4)

Pentru depăşirea acestor provocări, specialiştii recomandă o abordare etapizată, constând în următorii paşi:

  1. Crearea şi personalizarea spaţiilor de lucru digitale pentru angajaţi. Echipamentele mobile moderne şi aplicaţiile dedicate de lucru la distanţă permit companiilor să dezvolte soluţii adapate cerinţelor angajaţilor. Iar livrarea unei experienţe personalizate asigură obţinerea unei scor de satisfacţie de 6,4 ori mai mare pentru utilizatorul final (5).
  2. Facilitarea colaborării între utilizatori. Chiar dacă angajaţii lucrează de la distanţă, ei continuă să colaboreze cu restul colegilor şi să acceseze datele companiei. Mai mult chiar, studiile citate arată că 62% dintre utilizatorii finali colaborează mai bine în mediul de lucru digital, în timp ce 76% reuşesc să partajeze mai eficient datele.
  3. Protejarea mediului de lucru digital prin integrarea nativă de funcţionalităţi de securitate. Capabilităţile de protecţie la nivel hardware incluse pe echipamentele utilizatorilor finali permit obţinerea unui nivel superior de securitate şi scăderea cheltuielilor operaţionale (OpEx). Companiile pot obţine astfel, din start, o reducere cu 18% a evenimentelor care pot compromite securitatea device-urilor.
  4. Dezvoltarea unei strategii cloud hibride. 80% dintre organizaţii utilizează servicii de la cel puţin trei furnizori de servicii cloud. (6) Apelarea la mai mulţi furnizori este necesară, pentru a ţine sub control riscurile dependenţei de unul singur (vendor lock-in), dar şi pentru a întruni cerinţele workload-urilor specifice.
  5. Asigurarea unor condiţii de conectivitate adecvate nevoilor actuale. În prezent, o organizaţie gestionează, în medie, 13,5 Petabytes de date, adică cu mai mult de 800% decât în urmă cu 5 ani. (7) Accesarea şi transmiterea volumelor mari de date de la distanţă sau în medii de lucru „on-the-go“ necesită însă soluţii de conectivitate performante.
 

Acoperire completă cu Dell Technologies

Dell Technologies poate ajuta companiile în fiecare etapă a acestei abordări etapizate, prin portofoliul extins de soluţii hardware şi software adaptate mediilor de lucru digitale şi modelului de muncă hibrid.

De exemplu, cu ajutorul suitei Unified Workspace, utilizatorii finali beneficiază nu doar de protecţie, ci şi de o experienţă optimizată. Astfel, componenta de securitate integrată realizează prevenţia, detecţia şi remedierea atacurilor (inclusiv a celor la nivel de BIOS), criptarea informaţiilor sensibile, precum şi protecţia accesului la distanţă şi a datelor de logare. Totodată, pentru a îmbunătăţi experienţa utilizatorilor finali, Dell a dotat latop-urile cu funcţionalităţi de Inteligenţă Artificială şi Machine Learning, care optimizează automat performanţa aplicaţiilor, consumul bateriei, calitatea audio şi conectivitatea device-urilor.

Securitatea este integrată nativ şi în laptop-urile Dell Latitude, modelele din seriile 5000, 7000 şi 9000 destinate mediului enterprise fiind dotate cu procesoare Intel Core i7 vPro din generaţia 11, care integreză tehnologii de securitate precum Intel Hardware Shield, Trusted Execution, Active Management, criptare hardware etc.

Complementar, Dell Technologies oferă o un portofoliu extins de servicii de procesare, stocare, networking şi virtualizare livrate as-a-Service, care facilitează dezvoltarea de medii de lucru hibride şi permit utilizatorilor finali să acceseze serviciile adecvate nevoilor lor. Nu în ultimul rând, Dell  acoperă cele mai exigente cerinţe de conectivitate şi securitate, asigurând îmbunătăţirea performanţei aplicaţiilor şi reducerea costurilor operaţionale cu până la 75%.

Pentru mai multe informaţii despre soluţiile prezentate, proof of concept şi demo-uri, contactaţi partenerii autorizaţi Dell Technologies din România.

______________________

Referinţe:

1 – Sondaj BestJobs februarie 2021 

2 – Sondaj PwC Romania marite 2021 

3 – „Three Critical Initiatives to Accelerate Your Business Results with Technology: Hybrid Work Enablement, Data-led Innovation, and Flexible IT Delivery“ 

4 – 2020 Dell Technologies Digital Transformation Index, realizat pe un esantion de 4.300 de lideri de business din 18 tari,

5 – „The New Remote Work Era: Trends in the Distributed Workforce“  

6 – „Understanding the Relationship between Cloud Management and Workload Placementæ  

7 – Global Data Protection Index 2020 Snapshot 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO