Business Hi-Tech

Oracle mizeaza pe cresterea veniturilor din sectorul public

22.10.2007, 20:17 63

In timp ce domeniul serviciilor financiar-bancare va continua sa aduca venituri constante pentru Oracle Romania, afacerile din sectorul public vor castiga teren in urmatorii doi-trei ani, avand potentialul de a deveni cea mai importanta sursa de castig a companiei.
"Sectorul public este putin in urma celui financiar-bancar in ceea ce priveste investitiile si informatizarea si de aceea estimam ca in urmatorii ani vom vedea o crestere spectaculoasa pe acest segment", a declarat Nicoleta Macovei, directorul de vanzari pentru servicii financiare si aplicatii telecom al Oracle Romania.
Dan Garlasu, directorul de vanzari de tehnologie, spera sa capitalizeze experienta dobandita de Oracle in tarile recent intrate in UE (Polonia, Cehia, Ungaria), dar si in tarile Europei de Vest. "In Marea Britanie, spre exemplu, 60-65% din veniturile Oracle provin din sectorul public. Pe masura ce piata din Romania ajunge la maturitate, vom observa si aici aceasta tendinta", a spus el. "Pe segmentul de banci, avem circa 40 de jucatori si sunt destul de putine sanse sa se mai intample lucuri spectaculoase. In telecom, situatia este similara, cu cateva companii mature si putini nou-intrati", a adaugat oficialul Oracle. Anul trecut, domeniul serviciilor financiar-bancare a reprezentat aproximativ 30% din afacerile companiei, fiind urmat de serviciile publice (24%), sectorul telecom (aproximativ 20%) si utilitati (12%).
Garlasu a precizat ca in prezent Oracle Romania este implicata in mai multe proiecte cu administratia publica locala si centrala din Romania. Aceste proiecte au ca surse de finantare fondurile PHARE si fondurile structurale din partea UE si urmeaza a fi aprobate la sfarsitul lunii noiembrie.
Macovei spune ca necesitatea companiilor din sectorul financiar de a-si imbunatati eficienta si de a-si reduce costurile va determina dezvoltarea puternica a solutiilor de tip CRM (managementul relatiilor cu clientii) pe zonele de marketing si vanzari, precum si a canalelor alternative de operatiuni.
"In Europa de Vest circa 60% din tranzactii sunt realizate prin canalele alternative si doar 40% prin sucursalele bancare. Analistii sustin ca un raport procentual ideal ar fi 70-30, insa in Romania nivelul nu este nici macar 50-50", a adaugat oficialul Oracle.
Oracle a finalizat implementarea la BCR a aplicatiei SIBCOR, pe baza careia banca isi desfasoara activitatea, si a realizat si migrarea pe sistemul SIBCOR a sistemului de carduri, la sfarsitul anului trecut. "Contractul cu BCR continua printr-un proiect de data warehousing, demarat la inceputul anului, care este primul mare proiect de acest gen al Oracle Romania pe sectorul financiar", a precizat Macovei, fara a oferi detalii privind valoarea contractului.
Oracle a finalizat de asemenea implementarea unor solutii de management financiar intern la BRD Societe Generale si Banca Millennium, iar in prezent implementeaza o solutie CRM la BRD.
Peste 80% din institutiile bancare din Romania integreaza in sistemul IT produse Oracle, conform estimarilor companiei. Potrivit datelor Ministerului Economiei si Finantelor, Oracle Romania a raportat in 2006 un profit net de 973.901 euro, la o cifra de afaceri de 33,7 mil. euro. Tinta companiei pentru acest an este majorarea cu 20% a afacerilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO