Business Hi-Tech

Oracle îşi bazează creşterea pe resursele interne, nu se mai uită la achiziţii gigantice

Autor: Adrian Seceleanu

10.10.2011, 00:00 269

Compania americană Oracle, al doilea mare producător de software din lume, nu mai are în vedere achiziţii semnificative în perioada următoare, ţinta companiei fiind în schimb creşterea organică, prin resurse proprii - respectiv vânzările de hardware şi a noilor servicii de cloud computing, a declarat copreşedintele Safra Catz, scrie Bloomberg.

După ce a achiziţionat 70 de companii pentru suma totală record de 40 de miliarde de dolari, un nou val de achiziţii ar fi o povară, a spus oficialul Oracle în cadrul unei întâlniri cu analişti. Achiziţiile de mari dimensiuni au distras atenţia managerilor Oracle, a spus şi Mark Hurd, fost CEO al HP, în prezent copreşedinte al producătorului de software. Oracle, numărul doi pe piaţa globală de software după Microsoft, a lansat şi noi echipamente dezvoltate cu tehnologiile Sun Microsystems.

Compania a anunţat săptămâna trecută şi Oracle Social Network, o platformă de colaborare şi socializare în reţea pentru companii. Oracle Social Network le va permite utilizatorilor din companii să găsească şi să colaboreze cu persoanele adecvate atât din cadrul companiei, cât şi din alte companii - de exemplu, cu furnizori, parteneri şi clienţi - folosind informaţii din sistemul de resurse umane şi din reţeaua lor socială privată. Oracle estimează pentru anul fiscal curent venituri de 38,6 mld. dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO