Business Hi-Tech

Operatorii telecom se bat la editia din acest an a CERF pe clientii de business

Operatorii telecom se bat la editia din acest an a CERF pe clientii de business
10.05.2007, 19:29 15

Clienti constanti ai expozitiei CERF (Computer and Electronics Romanian Fair) si unele dintre companiile care inchiriaza cele mai mari standuri, operatorii telecom anunta si in acest an o buna parte din noile tehnologii in cadrul expozitiei.
Astfel, Vodafone Romania a realizat ieri la CERF 2007 prima demonstratie de transferuri de date la viteze de pana la 3,6 Mbps/secunda, bazata pe tehnologia HSDPA. "Pana la sfarsitul lunii mai, clientii Vodafone din 23 de orase vor beneficia de cea mai mare viteza de transfer de date mobile din Romania, de pana la 2,8 Mbps pe secunda, cu noile servicii 3G broadband", a mai spus Solomon.
Tehnologia HSDPA este catalogata ca fiind de generatie 3,5 si ofera acces rapid la Internet si la aplicatiile companiei la care lucreaza clientul, precum posta electronica, reteaua interna, mesaje scrise sau agenda.
Totodata, Vodafone Romania a anuntat in cadrul targului IT&C CERF 2007 ca va incepe, saptamana viitoare, alocarea de numere fixe pentru clientii care utilizeaza solutiile integrate de comunicatii ale companiei
"Alocarea de numere fixe in reteaua Vodafone Romania va reduce semnificativ costurile totale de comunicatii pentru cele aproximativ 6.000 de companii care utilizeaza acest tip de serviciu", a declarat Liliana Solomon, director executiv si presedinte al companiei.
Numerele fixe Vodafone vor avea prefixul 0372, urmat de alte sase cifre, si vor fi accesibile din principalele retele nationale de telefonie mobila si fixa.
Si Orange Romania prezinta in cadrul CERF solutia de acces la Internet mobil prin tehnologia HSDPA, care permite viteze de pana la 3,6 Mbps, urmand ca noile servicii sa fie lansate, in luna iunie, in zece orase.
Cosmote Romania a anuntat ca, incepand cu 17 mai, va fi pus in vanzare serviciul propriu de Internet de pe telefonul mobil, prin intermediul tehnologiei i-mode, dezvoltata de firma japoneza DoCoMo.
Si compania UPC Romania, care nu participa la CERF cu stand, ci doar la evenimentul Ziua comunicatiilor, a anuntat ca se concentreaza pe serviciile de comunicatii pentru companii si spera ca noua divizie de business creata in acest sens sa-i aduca, in maximum un an, 20% din totalul veniturilor.
"UPC Business ofera solutii de comunicatii fixe pentru intreaga verticala de companii, incepand cu Soho (acces Internet si telefonie), continuand cu IMM (acces Internet cu largime de banda garantata plus telefonie pentru unul sau mai multe sedii nationale) si terminand cu companii mari (acces Internet, telefonie fixa si retele private nationale de date pe care se pot integra servicii de tele/videoconferinta etc.). In plus, prin apartenenta la grupul UPC Europe, putem oferi aceste solutii inclusiv la nivel european prin integrarea solutiilor nationale oferite de UPC Business intr-o solutie europeana", a declarat pentru ZF Dinu Malacopol, director al UPC Business.
In viziunea UPC, clientul de business, cand cumpara servicii de comunicatii, cumpara productivitate, spre deosebire de clientul de mass market care cumpara informatie si entertainment. In aceste conditii clientul de business cu cat este mai sofisticat/mare, cu atat mai mult vrea o solutie, si nu un produs, adaptata la nevoile lui de business, la un pret care ii permite sa fie si sa ramana competitiv pe propria piata.
"Avem deja acoperire nationala, iar investitia totala se cifreaza la mai multe zeci de milioane de euro de-a lungul constructiei retelelor noastre in ultimii 12 ani. La ora actuala UPC ofera servicii de comunicatii pentru 20.000 de locatii de business in toata tara", a precizat Malacopol.
Potrivit organizatorilor, la eveniment participa circa 150 de companii, care prezinta peste 550 de marci, pe o suprafata de 14.000 de metri patrati, organizatorii asteptandu-se la aproximativ 75.000 de vizitatori.
Suprafata expozitionala dedicata targului este dominata de LCD-uri si plasme TV, fie expuse la standul producatorilor de profil, fie la standurile celorlalte companii - cu scopul de atrage atentia.
Panasonic expune la CERF cel mai mare televizor cu plasma din lume, care are un pret de aproximativ 60.000 de euro. Conform oficialilor companiei, plasma de 60.000 de euro a fost deja vanduta, iar aceasta a fost inchiriata de la proprietar pentru a fi expusa in cadrul targului.
Ieri, la ora pranzului, cateva sute de vizitatori se aflau in complexul expozitional Romexpo, principalul obiectiv urmarit fiind acela de a vedea de aproape cele mai noi tehnologii si produse de pe piata IT. Organizatorii spera insa ca organizarea targului astfel incat sa fie prinse si zilele de week-end o sa aduca numarul estimat de vizitatori, de 75.000.
La deschiderea targului a participat si ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei, Zsolt Nagy, care a declarat ca pana in 2010 Romania va cheltui circa doua miliarde de euro, din fonduri provenind de la bugetul de stat si din finantari europene, pentru dezvoltarea unor proiecte din domeniul IT.
Nagy a amintit de proiectul Economia bazata pe cunoastere, care prevede informatizarea unui numar de peste 240 de localitati din tara.
"Un alt proiect al Ministerului Comunicatiilor are ca obiectiv introducerea Internetului in toate unitatile de invatamant din Romania", a adaugat Nagy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO