Business Hi-Tech

O companie suedeză propune plăţi cu telefonul direct din contul bancar, fără carduri

O companie suedeză propune plăţi cu telefonul direct...

Autor: Andreea Anghel

01.04.2013, 18:41 189

Comercianţii din America au plătit anul trecut aproximativ 600 de miliarde de dolari pentru a instala echipamente care să permită clienţilor plata cu cardul, informează Bloomberg.  Acum, unii comercianţi se îndreaptă către tehnologia de plată prin telefon a unei companii suedeze care susţine că reduce costurile comercianţilor la jumătate.

“Comisioanele pe care le solicită companii precum Visa sau Master Card ridică preţurile pentru comercianţi şi implicit şi pentru clienţi”, susţine Peter Fredell, CEO-ul companiei suedeze Seamless Distribution, singura companie care a dezvoltat o tehnologie de plată care nu necesită investiţii pentru comercianţi. 

Tehnologia Seamless se bazează pe scanarea unui cod QR prin intermediul smartphone-ului. Casierul scanează produsele cumpărate, face totalul şi trimite informaţia prin intermediul unui comutator, care este déjà instalat la majoritatea caselor de marcat, către aplicaţia Seamless. Consumatorul scanează la rândul lui codul unic QR care este afişat pe casa de marcat şi îl trimite tot în aplicaţia Seamless care verifică pe un server aflat în cloud dacă informaţia trimisă de comerciant coincide cu cea trimisă de cumpărător. Clientul va primi într-un interval de câteva secunde un mesaj pentru aprobarea tranzacţiei pe telefon, iar după introducerea unui cod pin contul îi este debitat automat. Sistemul Seamless comunică direct cu contul din bancă al utilizatorului, excluzând din “joc” intermediarii Visa sau Master Card.

Tehnologia Seamless este déjà integrată în peste 500.000 de puncte de vânzare la nivel global prin intermediul cărora compania a realizat peste 3 miliarde de tranzacţii anul trecut, potrivit informaţiilor Bloomberg. 

Pe 5 martie, compania suedeză a încheiat un contract cu restaurantele McDonald’s din Suedia şi cu Axfood, unul dintre cei mai mari retaileri din sectorul FMCG din zona scandinavă. CEO-ul Seamless a declarat că încheie zilnic cel puţin un contract şi plănuieşte să îşi extindă afacerea şi pe alte pieţe europene în curând.

Spre deosebire de tehnologia Seamless, soluţia Google de plată cu telefonul prin tehnologia NFC (Near Field Communication) le permite utilizatorilor să plătească în magazine prin atingerea telefonului de un dispozitiv dar marea problemă este că ea apelează tot la plata prin card, iar comercianţii trebuie să plătească comisioanele. 

“Nu este rezonabil să instalezi cititoare NFC dacă nu obţii profit. De ce să te conectezi cu Visa sau Mastercard când poţi să te conectezi direct la sistemul bancar”, a spus Fredell.

Aplicaţia pentru citirea codurilor QR este disponibilă pe Apple iPhone şi pe dispozitivele care funcţionează cu Google Android.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO