Business Hi-Tech

Numarul de vizitatori ai site-urilor monitorizate de BRAT a crescut cu 20% in octombrie

Numarul de vizitatori ai site-urilor monitorizate de BRAT a crescut cu 20% in octombrie

Click pentru imaginea marita

19.11.2007, 18:30 83

La o luna dupa livrarea primelor rezultate ale Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI) elaborat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), topul primelor 20 de site-uri in functie de numarul de clienti unici a ramas in mare parte neschimbat.
Numarul total de vizitatori ai site-urilor monitorizate de BRAT a fost de 28,9 milioane, in crestere de circa 20% fata de valoarea inregistrata in luna septembrie, respectiv 24 de milioane de clienti (vizitatori) unici.
Astfel, site-urile mici, precum e-scoala.ro, rol.ro sau jurnalul.ro, au inregistrat cresteri peste medie ale numarului de clienti, spre deosebire de softpedia.com - liderul clasamentului care a inregistrat un ritm de crestere de 9,25%. De asemenea, cele mai mici rate de crestere din Top 20 au fost inregistrate de site-urile orientate catre stiri - protv.ro, gsp.ro, prosport.ro, sport.ro.
Stiri, joburi si divertisment. Acestea sunt principalele activitati ale primelor 25 de site-uri din punctul de vedere al numarului de vizitatori pentru a oferi informatii detaliate cu privire la traficul, audienta si profilele vizitatorilor site-urilor din Romania. Pe de alta parte, 11 din primele 20 de site-uri din SATI sunt furnizoare de stiri.
Spre deosebire de luna septembrie, au intrat in Top 20 site-uri precum e-scoala.ro si jurnalul.ro, acestea regasindu-se si printre site-urile cu cele mai mari rate de crestere a numarului de clienti unici.
Studiul a urmarit comportamentul vizitatorilor site-urilor inscrise pe perioada lunii octombrie, principalul criteriu de partajare fiind numarul de clienti unici.
Potrivit metodologiei de calcul a SATI, un vizitator unic este acel utilizator care acceseaza un anumit site de internet pe parcursul unei saptamani, indicatorul similar folosit de Trafic.ro fiind "absolut unici".
De asemenea, numarul de clienti unici (sau numarul de vizitatori unici in cazul Trafic.ro) este echivalent cu numarul total al computerelor care acceseaza un anumit site. Intrucat nu toti utilizatorii accepta stocarea unor fisiere de monitorizare (cookie-uri) si alti vizitatori isi sterg istoricul activitatii pe internet, acest sistem de masurare nu are o precizie ridicata.
Datele de trafic referitoare la numarul afisarilor, vizitelor si clientilor unici vor fi publicate lunar pe site-ul www.sati.ro, sub forma unui tabel care cuprinde numarul de afisari, de vizite si de vizitatori unici, cuplat cu certificatul de trafic corespunzator fiecarui site inscris.
O mica parte a rezultatelor masurarii traficului, cele care ofera o imagine despre modul in care site-ul este accesat de catre utilizatori, vor fi livrate exclusiv companiilor ce au inclus site-urile in studiu.
"Urmatoarea livrare a rezultatelor de trafic va aduce o confirmare a faptului ca sistemul de masurare este unul stabil, care produce rezultate conform metodologiilor si standardelor agreate de Departamentul Internet al BRAT si cunoscute intregii industrii. Urmatoarea etapa importanta a Studiului de Trafic si Audienta Internet va fi in primavara anului 2008. Atunci vom afla primele rezultate de audienta a site-urilor si profilurile vizitatorilor din Romania", a declarat pentru ZF Arina Ureche, director general al BRAT.
Astfel, companiile care detin site-uri incluse in SATI vor avea la dispozitie date agregate la nivel de ora, informatii sociodemografice cu privire la vizitatori, ce browser de internet au folosit acestia, precum si care au fost cele mai vizitate sectiuni ale site-ului.
Dupa lansarea rezultatelor de trafic de pe 15 octombrie, fiecare participant la studiu a primit acces la aplicatia care le permite sa urmareasca rezultatele detaliate cu privire la traficul inregistrat de site-urile inscrise in SATI.
Acest gen de informatii pot fi utilizate de catre proprietari dupa bunul plac, acestea putand fi vizualizate si de concurentii acestora. Pe langa acest set de informatii, SATI ofera date private fiecarui site cu privire la referiri si cuvintele-cheie folosite pe motoarele de cautare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO