Băncile mici şi medii din România sunt mai deschise la proiectele de digitalizare decât mulţi jucători din Occident şi sunt gata să facă şi „câte doi paşi odată“ în această direcţie, dar per ansamblu piaţa bancară se află încă sub media celorlalte ţări din Uniunea Europeană la indicatori precum gradul de utilizare a serviciilor bancare mobile sau al numărului de conturi.
„Aici unele dintre băncile mici şi medii sunt dispuse să facă pariuri mai mari, sunt gata să facă şi câte doi paşi odată pentru a putea dezvolta bănci virtuale. Singurul lucru care în opinia mea blochează întregul lanţ este adoptarea internetului şi a soluţiilor mobile de către români“, a declarat într-un interviu pentru ZF Adam Wolszczak, noul şef al operaţiunilor locale ale grupului polonez Asseco, unul dintre cei mai mari integratori şi furnizori de sisteme, soluţii şi servicii de IT pentru sistemul bancar.
Gradul redus de utilizare al serviciilor bancare arată totuşi că piaţa are un potenţial semnificativ de creştere în viitor. „Dacă ne uităm la tendinţele de pe piaţă şi la câţi oameni au un cont bancar, câţi oameni se folosesc de echipamentele mobile pentru a-şi verifica situaţia conturilor, observăm că procentele sunt mai mici în raport cu UE. Această situaţie creează o oportunitate uriaşă în condiţiile în care acum există soluţii din ce în ce mai ieftine, mobile din ce în ce mai ieftine chiar şi pentru locuitorii din mediul rural acolo unde nu există bănci. Imaginaţi-vă şi că noua generaţie, copiii de acum, va apela doar la servicii digitale“.
Asseco SEE a avut anul trecut în România afaceri de 145,2 milioane de lei (31,8 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de 2016, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.