Business Hi-Tech

Neogen: extinderea in Bulgaria si Serbia va dubla afacerile si anul viitor

28.11.2005, 16:03 28

Furnizorul de servicii online Neogen, care si-a extins anul acesta afacerile in zona Balcanica, a reusit sa isi mareasca nivelul cifrei de afaceri cu aproape 210% si se asteapta la o crestere de aproape 250% in 2006, datorita inmultirii serviciilor oferite si maturizarii pietei.

"Incheiem anul 2005 cu o cifra de afaceri de aproape un milion de dolari (846.000 de euro), fata de 475.000 de dolari (350.000 de euro) in 2004", a declarat pentru ZF Calin Fusu, director general si unul dintre actionarii Neogen. Anul viitor, compania va depasi 2,5 mil. dolari (2,11 mil. euro), mai ales datorita cresterii afacerilor din Serbia si Bulgaria.

Investitiile companiei pentru extinderea peste hotare au fost evaluate la peste 200.000 de euro, iar compania romaneasca a atacat aceleasi segmente ca in Romania. BestJobs, cel mai profitabil site al companiei, are acum versiuni similare in Bulgaria si Serbia. Compania a cumparat de asemenea site-uri de relatii personale Noi2.ro, si a lansat in toata regiunea serviciul de publicitate pe Internet.



Crestere prin publicitate si servicii de business

In acest moment, numai in Romania sunt 5.000 de firme care platesc pentru serviciile Neogen: recrutare online, gazduire de site-uri de Internet sau publicitate pe Internet. Site-urile companiei au un milion de membri inregistrati, din cei cinci milioane de utilizatori de Internet din Romania.

Unul dintre motoarele de crestere ale veniturilor Neogen a fot insa anul acesta publicitatea online. "Piata de publicitate a crescut puternic si vin tot mai multe companii, medii si mici, care comanda reclame text, pentru ca sunt mai accesibile si au rezultate concrete", a declarat Calin Fusu, apreciind ca anul viitor incasarile totale ale pietei romanesti de publicitate online vor ajunge la 5 milioane de euro.

Oficialul Neogen sustine ca si in Internetul romanesc se manifesta tendinta de ignorare a reclamelor de tip banner, in favorea celor text, care sunt orientate contextual, catre subiectul site-ului pe care sunt servite, astfel incat sa fie pe interesul clientului care viziteaza acel site. "Supraincarcarea cu reclame a site-urilor mari va face tot mai atractive site-urile mai mici, unde informatia este mai densa", a spus el.

In acest moment, in reteaua de site-uri a Neogen sunt afisate peste 1.000 de reclame, care sunt afisate intr-o luna de peste 100 de milioane de ori (impreuna cu site-urile partenere). Mai bine de 500 de proprietari de site-uri apeleaza la reclamele Neogen pentru a castiga bani. Compania imparte cu aceste site-uri incasarile realizate din publicitatea afisata, aproape 50-50%.



Extinderea propriilor servicii pentru cresterea audientei online

Neogen mizeaza pe lansarea de noi servicii si pe achizitii de site-uri de nisa pentru a-si spori si fideliza audienta online, ceea ce se va traduce prin incasari mai mari de publicitate. In prezent, compania pregateste lansarea unui serviciu de comunicatii, dar nu a dat alte detalii in acest sens.

Anul acesta, Neogen si-a imbogatit oferta lansand un serviciu de albume foto, care permite vizitatorilor sa isi creeze online propriile albume de fotografii digitale. De asemenea, compania a anuntat lansarea Friendz, un pachet complet de servicii destinate pasionatilor de Internet si care integreaza patru servicii Neogen: albumul foto, sectiunea Club, Network si Site. "Neogen Friendz le ofera utilizatorilor oportunitatea de a-si impartasi experientele, de a fi parte activa a unei comunitati, asigurandu-le maximum de confort online", a precizat Calin Fusu.

Mai mult, Neogen a semnat un acord cu DotCommerce Romania, subsidiara a companiei americane DotCommerce Limited Boston, specializata in solutii pentru plati pe Internet cu ajutorul cardului bancar. Clientii Neogen pot acum sa achizitioneze serviciile oferite de companie direct online, fara sa mai fie obligati sa se deplaseze pana la banca.

De asemenea, Neogen a dus in ultimii doi ani o campanie activa de achizitii, cumparand site-uri rivale si companii care ofereau servicii complementare, pe care le-a adaugat propriei oferte. Printre acestea se numara site-urile de relatii personale Relatii.ro si Hihooy.ro, companiile de hosting MyHost.ro, Prohost.ro si Romanian Home Pages, portalul ResurseUmane.ro, serviciul de monitorizare a traficului Archiweb.ro si altele.

In cadrul serviciului sau de anunturi gratuite (http://anunturi.neogen.ro), compania a implementat un soft de licitatii online, pentru a-i atrage de asemenea pe romanii pasionati de acest sistem inedit de afaceri online.

Astfel, cei care doresc sa vanda sau sa cumpere ceva pe Internet pot sa controleze mai bine acest sistem, incat sa obtina cea mai buna oferta.



Personalizare si divertisment

Recent, Neogen a lansat si o noua versiune a portalului sau, www.neogen.ro, cu un design nou, adaptandu-l celor mai noi tendinte din Internet, cu tehnologii adoptate deja de Google sau Microsoft. Vizitatorii site-ului www.neogen.ro pot modifica prima pagina adaugand sau eliminand categoriile de informatii, in functie de propriile preferinte. Chiar si date din pagini externe, care folosesc tehnologie RSS (care permite actualizarea automata a informatiilor).

Pentru a crea o pagina personalizata, utilizatorii site-ului Neogen trebuie sa foloseasca panoul disponibil in stanga paginii pentru a adauga sau sterge continutul dorit. Membrii site-ului au la dispozitie sectiuni care cuprind serviciile Neogen (BestJobs, Noi2, Anunturi, Doizece, stiri, Horoscop, Auto, Imobiliare, Local, Club etc.), cat si sectiuni care cuprind continut extern (Softpedia, Slashdot, argumente, BadOrGood, Engadget, del.icio.us si curs valutar). De asemenea, se poate crea o sectiune care nu este listata, introducand adresa feed-ului RSS din pagina al carui continut doresc ei sa il adauge.

In fine, Neogen a achizitionat anul acesta site-ul romanesc de jocuri doizece.ro, care va aduce un plus de divertisment si interactivitate retelei de site-uri. Site-ul de jocuri online doizece.ro a fost infiintat in urma cu trei ani si are in prezent peste 65.000 de vizitatori pe saptamana, conform statisticilor realizate de Trafic.ro.



Aceeasi abordare peste hotare

Neogen intra in tarile balcanice vizate pe toate segmentele de activitate pe care s-a dezvoltat si in Romania. In Serbia compania se numara printre liderii de piata in privinta audientei online, dar se confrunta cu o penetrare destul de scazuta a Internetului la utilizatorii particulari, ceea ce se traduce prin investitii mici din partea companiilor pentru promovare online.

In Bulgaria, situatia este invers - desi penetrarea Internetului a crescut si sunt oportunitati, site-urile Neogen nu au ajuns inca in topul preferintelor utilizatorilor. "Nu excludem noi achizitii in Bulgaria pentru a ne consolida pozitia", a spus Calin Fusu.

Compania a fost infiintata in 2000, de cinci intreprinzatori romani, care sunt si actionarii companiei. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO