Business Hi-Tech

Mutarea anului în managementul de top: Mihai Ghyka, de două ori CEO la Bergenbier trece în lumea telecom, la Vodafone

Mihai Ghyka, creatorul Bergenbier, devine numărul doi în Vodafone România

Autor: Adrian Seceleanu

07.06.2011, 23:56 3143

Mihai Ghyka, unul dintre cei mai cunoscuţi executivi români, deal cărui nume se leagă apariţia brandului Bergenbier, va prelua pe20 iunie poziţia secundă în top managementul numărului doi pe piaţalocală de telefonie mobilă, Vodafone, unde va ocupa funcţia dedirector comercial pe segmentul rezidenţial, segmentul carecontribuie cu cele mai mari venituri în afacerile operatorului.

Ghyka îl va înlocui pe germanul Karsten Wildberger, care a venitîn România în anul 2006, iniţial pe funcţia de director financiar.În martie 2008 el a fost promovat ca director comercial pesegmentul rezidenţial. Pe piaţa locală s-a speculat la un momentdat că după ce românca Liliana Solomon îşi va încheia mandatul lavârful companiei, Wildberger va fi noul CEO. Însă, când LilianaSolomon a fost promovată, în decembrie 2010, ca director deoperaţiuni pentru afacerile din Europa ale Vodafone, grupulbritanic l-a numit ca director executiv pe spaniolul IñakiBerroeta.

Ghyka, noul manager al diviziei comerciale consumer a Vodafoneîşi preia funcţia într-un moment în care piaţa de telefonie mobilădin România continuă să resimtă efectele crizei şi ale prudenţeiconsumatorilor în a angaja noi cheltuieli, chiar dacă statisticilearată o creştere a numărului de utilizatori pentru segmente noiprecum serviciile de internet mobil şi smartphone-urile.

Vodafone, numărul doi pe piaţă, este concurat puternic de Orange- liderul pieţei, dar din ce în ce mai mult şi de Cosmote şiRomtelecom, companii cu acţionariat comun. Cei doi operatori, careau în spate şi gigantul Deutsche Telekom - acţionarul majoritar algrecilor de la OTE - ar putea intra într-un proces de fuziune.

Vodafone are de înfruntat şi competiţia românilor de laRCS&RDS, ale căror pachete de servicii cu preţuri agresive ţinsub presiune întreaga piaţă, chiar dacă românii sunt încă în urmăla capitolul acoperire al reţelei.

Ultimele date financiare publicate de Vodafone România arată oscădere semnificativă a numărului de clienţi în ultimele trei luni(ianuarie-martie 2011) ale anului fiscal: minus 312.921 abonaţi şi294.337 clienţi de cartele prepay. Compania a pus evoluţia pe seamaunor schimbări ale standardelor de raportare şi a deconectăriicartelelor inactive. În anul fiscal abia încheiat (aprilie2010-martie 2011), veniturile au fost de 835,6 mil. euro, înscădere cu 9%, în timp ce profitul ope­raţional EBITDA a fost de305,6 mil. euro, în scădere cu peste 22%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO