Business Hi-Tech

Miroslav Majoros, CEO Telekom România: Industria de telecom a fost mereu interesantă, dar a devenit un aspect strategic în mintea politicienilor doar recent. Au început să vadă banii din industrie

ZF Digital Summit 19

Miroslav Majoros, CEO Telekom România: Industria de...

Autor: Alex Ciutacu

14.10.2019, 12:05 462

Industria de telecom, care a fost afectată în România chiar la începutul acestui an de şocurile ordonanţei de urgenţă a guvernului PSD-ALDE, OUG 114, ce a conturat impredictibilitate, a început recent să atragă la nivel european atenţia politicienilor în ceea ce priveşte importanţa sa strategică, apreciază Miroslav Majoros, CEO al Telekom România, în cadrul evenimentului ZF Digital Summit 19.

„Aş vrea să menţionez un lucru important. Industria de telecom a fost mereu interesantă dar a devenit strategică în mintea polticienilor doar recent. A durat mult până au înţeles ei importanţa serviciilor telecom, iar ei au început să vadă banii din industrie, şi vorbesc de bani, nu de profit”, explică Miroslav Majoros, CEO al Telekom România.

El susţine că organismul european a setat un exemplu „prost” în ceea ce priveşte nevoia segmentului politic de a interveni în tabăra de business.

„Avem un exemplu foarte prost de la Uniunea Europeană, când Parlamentul European a votat în final legislaţia roaming, în ciuda faptului că aveam deja un cadru de reglementare, ceea ce înseamnă un instrument scump cu structuri în fiecare ţară. Dar decizia a fost laută de Parlamentul European, ceea ce a deschis uşa pentru guverne să intre în diverse părţi importante ale industriei telecom. Pot înţelege dacă guvernul ia o decizie cu reglementatorul, şi cu specialiştii, dar când guvernul ia o decizie pe care nici reglementatorul nu o înţelege, avem nevoie de clarificări”, spune Majoros.

El spune că digitalizarea serviciilor guvernamentale ar schimba ritmul de adopţie al comportamentului digital de partea clienţilor. Acesta arată spre un studiu al Comisiei Europene ce indică o problemă legată de România.

„Este un document de la Uniunea Europeană destul de nou care arată statisticile comerţului online pe anul 2018 şi acesta ilustrează ponderea oamenilor care au folosit internetul în ultimele 12 luni, şi procentul oamenilor care au cumpărat ceva online cu cardul. Deci procentul românilor care au utilizat internetul în ultimele 12 luni este de 77%, comparativ cu 75% în Portugalia sau 67% în Bulgaria. Însă în ceea ce priveşte procentul celor care au cumpărat ceva online cu cardul, este la 20%. De departe România este în spatele tuturor ţărilor. Avem infrastructura. (...) Legat de digitalizarea serviciilor guvernamnetale, sunt statistici care arată că este o problemă şi există o corelaţie între aceste aspecte.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO