Business Hi-Tech

Microsoft, cu peste 1.000 de angajaţi pe piaţa locală, aniversează 25 de ani de activitate în România. Alina Orban, director general interimar, Microsoft România: „Ne dorim să devenim partenerul tehnologic de încredere al României pentru următorii 25 de ani”

Microsoft, cu peste 1.000 de angajaţi pe piaţa locală,...

Autor: Alexandra Cepăreanu

29.09.2021, 14:47 313

Subsidiara din România a gigantului american Microsoft, unul dintre cei mai mari furnizori globali de echipamente, aplicaţii şi servicii de IT, aniversează 25 de ani de activitate pe piaţa din România, timp în care a ajuns la un număr de peste 1.000 de angajaţi la nivel naţional.

„Suntem mândri de tot ceea ce am realizat în toţi aceşti ani de faptul că am contribuit la împlinirea obiectivelor importante care au impulsionat creşterea continuă a economiei şi a societăţii româneşti în general, prin tehnologie şi inovaţie. Ne dorim să devenim partenerul tehnologic de încredere al României pentru următorii 25 de ani, să abordăm împreună provocările viitorului şi să descoperim noi oportunităţi interesante de creştere şi parteneriat în ecosistemul local”, a transmis într-un comunicat Alina Orban, Director general interimar în cadrul Microsoft România.

Microsoft România, care a luat naştere în 1996, îşi va continua povestea începută pe piaţa locală prin activităţi şi iniţiative ample. „Această dorinţă a companiei este alimentată de contextul real, în care importanţa competenţelor digitale creşte, iar tehnologia generează mai multe oportunităţi de angajare ca oricând. Cu toate acestea, cifrele arată că numai 24% dintre români deţin aceste abilităţi (cu 50% mai puţin decât media de la nivelul UE)”, au mai transmis reprezentanţii Microsoft.

Microsoft România a sprijinit de-a lungul timpului sistemul educaţional din ţară, atât prin iniţiative globale, cât şi locale, care să faciliteze transformarea digitală.

Dezvoltate în colaborare cu diferite şcoli şi universităţi româneşti, dar şi cu multe organizaţii non-profit, programele pe care Microsoft România au fost deja accesate de mii de români.

„Ţinând seama şi de faptul că doar în România sunt estimate 650.000 de noi locuri de muncă în domeniul tehnologic, în următorii 5 ani, compania derulează numeroase parteneriate cu universităţile din ţară, deschizând laboratoare de cloud, unde studenţii pot să experimenteze cele mai recente inovaţii în tehnologia informaţiei prin intermediul Azure, platforma de cloud computing a Microsoft.”

De asemenea, la nivel global, compania Microsoft a lansat un program prin care a sprijinit, în ultimul an, peste 30 de milioane de persoane, din 249 de ţări, să-şi dezvolte competenţe şi abilităţi digitale.

În acelaşi timp, prin programul Microsoft for Startups, Microsoft România s-a implicat de-a lungul timpului în dezvoltarea a numeroase start-up-uri româneşti, în prezent companii globale evaluate la miliarde de dolari. „Dintre companiile de succes, parte a acestui program, amintim: UiPath - lider mondial in RPA (Robotic Process Automation) cu o valoare de piaţă de peste 10 miliarde de dolari; FintechOS - companie care dezvoltă soluţii digitale pentru industria financiară, desemnată, în 2020, startup-ul fintech al anului în Europa; Agricloud – start-up care dezvoltă soluţii pentru agricultura inteligentă, prezent în peste 7 ţări din Europa; xVision – companie care a dezvoltat o soluţie pentru sanătate ce foloseşte inteligenţa artificială pentru a interpreta analize medicale complexe”, potrivit sursei citate anterior.

În ceea ce priveşte soluţiile digitale dezvoltate de Microsoft, acestea au fost implementate şi de instituţiile guvernamentale din România – spre exemplu ANRE, CERT-RO sau AFIR -. 

De asemenea, aceste transformări au cuprins şi sectorul bancar, în condiţiile în care în ultimii ani, din ce în ce mai multe bănci din România au accelerat procesul de digitalizare pentru a rămâne competitive.

„Microsoft a devenit unul dintre principalii parteneri ai sectorului bancar, colaborând cu numeroase bănci din România, pe care le-a sprijinit în procesul de digitalizare. În acest context, a avut loc dezvoltarea şi publicarea unui set de recomandări, împreună cu Banca Naţională a României, privind adoptarea tehnologiilor cloud de către băncile comerciale. Într-un alt proiect derulat de Microsoft România, Banca Transilvania a integrat soluţii de inteligenţă artificială pentru a îmbunătăți serviciile de asistență a clienților şi a implementat doi chatboţi creați pe baza cloud-ului Azure al Microsoft.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO