Business Hi-Tech

Microsoft, obligata sa dea inapoi in razboiul publicitar contra Linux

27.08.2004, 00:00 26

Un anunt publicitar in care gigantul software american Microsoft pretindea ca sistemul sau de operare Windows este "de 10 ori mai ieftin decat Linux" a fost criticat, saptamana aceasta, in Marea Britanie de catre Autoritatea pentru Standarde in Publicitate (ASA), in ciuda protestelor oficialilor Microsoft.
In reclama destinata presei scrise, Microsoft sustine ca rezultatele unui test realizat de o companie independenta au demonstrat ca Windows este de 10 ori mai ieftin decat sistemul de operare open-source Linux. Insa ASA contrazice acest lucru, aratand intr-un raport ca anuntul publicitar "ii poate induce in eroare pe consumatori", pentru ca testul la care se refera Microsoft nu a fost realizat in conditii obiective. De asemenea, ASA le-a cerut celor de la Microsoft sa modifice continutul reclamei.
Reclama contine textul "Vreti sa comparati costurile Linux vs. Windows? Haideti sa privim cifrele" si prezinta rezultatele unei comparatii in care Linux a fost testat pe un sistem hardware IBM z900, iar Windows Server 2003 a rulat pe un sistem format din doua procesoare Intel Xeon 900 Mhz. Rezultatele arata ca "Linux este mult mai putin functional si cu mult mai scump decat Windows Server 2003, ca platforma software recomandata pentru servere".
Desi ASA a afirmat ca platformele hardware diferite folosite in test nu permit formularea unor concluzii clare de tipul "Windows este mai bun ca Linux", care sa fie folosite apoi in publicitate, reprezentantii Microsoft au replicat ca testul ar fi avut aceleasi rezultate, indiferent de hardware-ul utilizat.
Tracey Pretorius, managerul filialei britanice a Microsoft, a admis ca a existat o discutie intre Microsoft si ASA "pentru a putea sa intelegem si sa rezolvam ingrijorarile provocate de reclama in cauza".
"Clientii nostri apreciaza informatiile comparative despre diverse tehnologii fabricate de diverse companii. Credem ca este important sa continuam sa le oferim astfel de date", a mai spus managerul Microsoft pentru Marea Britanie.
O sursa din interiorul companiei, citata de publicatia eWeek, afirma ca Microsoft a discutat cu ASA chiar inainte ca reclama sa fie facuta publica, si ca la momentul respectiv aceasta fusese aprobata.
"Este evident ca au revenit asupra deciziei din cauza unor acuzatii aduse ulterior reclamei", a declarat sursa citata de eWeek.
Autoritatile britanice au inceput sa investigheze cazul in urma mai multor plangeri primite de la consumatori. Un purtator de cuvant al ASA, citat pe site-ul Linuxinsider.com, a declarat ca Microsoft s-a aratat dispusa sa modifice continutul reclamei in cel mai scurt timp. "Ne-au asigurat ca vor schimba anuntul in conformitate cu obiectiile noastre. Speram ca astfel sa inchidem definitiv acest caz".
ASA este aceeasi organizatie care s-a sesizat in urma cu cateva luni, cand un spot TV in care compania Apple afirma ca noul sau computer Power Mac G5, primul calculator cu procesor pe 64 de biti, este "cel mai rapid din lume" a fost interzis.
Clipul Apple a fost interzis la sfarsitul anului 2003 de catre Comisia Independenta pentru Televiziune (ITC) din Marea Britanie. Comisia a fost de acord cu argumentul unuia dintre cetatenii care au reclamat spotul TV. Acesta afirma ca sloganul celor de la Apple nu poate fi sustinut in realitate, deoarece "computerele sunt upgradate continuu, pe ele ruleaza aplicatii diferite, iar testele comparative se bazeaza pe date tehnice diferite".
Reclama Microsoft care tulbura acum apele in Marea Britanie face parte dintr-o campanie publicitara lansata in luna ianuarie. Campania intitulata "Get the facts" isi propune sa prezinte consumatorilor avantajele sistemului de operare Windows fata de software-ul rival Linux. Conform celui mai recent studiu global, Linux este instalat pe numai 2,7% din computerele lumii, insa pana in 2007 procentul va creste la 6%, tendinta care se poate dovedi ingrijoratoare pentru gigantul software Microsoft. In prezent, Windows este prezent pe 92% din calculatoare, la nivel global. mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO