Business Hi-Tech

Microsoft nu se multumeste cu 1,4 mld. $ din publicitatea web

14.03.2006, 00:00 12

Recuperarea rapida a terenului pierdut pe piata publicitatii online din Statele Unite este una dintre prioritatile Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, motivele acestui demers fiind mai mult decat clare: compania a incasat in anul fiscal trecut doar 1,4 mld.$ din publicitatea online, in timp ce Google a obtinut venituri de 6 mld. $, iar Yahoo de 4,6 mld $. Mai mult, aceasta piata este estimata sa creasca de la 15 mld. $ in prezent pana la 26 mld. $ in 2009, potrivit unui studiu al Forrester Research.

O miscare strategica esentiala in aceasta lupta este prognozata renuntare la serviciile Yahoo, care intermedia venituri ale Microsoft de piata publicitatii online. Banii sunt incasati de la companiile care platesc pentru ca numele lor si o legatura catre pagina lor web sa apara printre rezultatele cautarilor efectuate pe Google, Yahoo sau Windows Live.

Un avantaj major pe care Microsoft il va exploata in batalia sa pe aceasta piata este uriasa sa baza de clienti si informatiile detaliate despre acestia (precum sex, varsta, venituri): 230 mil. de conturi e-mail si 205 mil. de utilizatori ai solutiei de mesagerie instantanee MSN. Informatii care le vor permite companiilor sa-si poata plasa reclamele exact catre grupul de utilizatori vizati, spun oficialii Microsoft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO