Business Hi-Tech

Microsoft lanseaza o masuta de cafea cu PC si ecran touch-screen integrat

Microsoft lanseaza o masuta de cafea cu PC si ecran touch-screen integrat

Mobila digitala de la Microsoft costa de la 5.000 de dolari in sus

31.05.2007, 19:20 80

Microsoft a redefinit conceptul de mobila, prezentand o masa de sufragerie ce integreaza un computer cu ecran sensibil la atingere, scrie presa internationala.
Dupa ce compania si-a incercat norocul pe piata playerelor muzicale digitale, comercializand deja peste un milion de dispozitive Zune, oficialii Microsoft s-au orientat spre o nou segment, pe care il tinteste si Apple cu al sau centru multimedia Apple TV - casa digitala.
Pornind de la premisa ca in viitor vom renunta la traditionalele tastatura si mouse, "Microsoft Surface" este conceput pentru a fi controlat cu ajutorul mainilor libere. Ecranul, cu diagonala de 30 de inci (76,2 centimetri), este incapsulat in masa, iar circuitele electronice sunt ascunse in picioarele acesteia.
Oficialii Microsoft au precizat ca dispozitivul le va permite utilizatorilor "sa interactioneze cu continutul digital in acelasi fel in care interactioneaza cu obiecte reale, precum fotografii, pensule si muzica - cu ajutorul mainilor si prin intermediul gesturilor".
Ecranul integreaza tehnologia multi-touch, care permite manipularea datelor cu ajutorul mai multor degete, spre deosebire de tehnologiile touchscreen existente. Unul din cele mai asteptate dispozitive care utilizeaza aceasta tehnologie este Apple iPhone, care va fi lansat in luna iunie a acestui an.
Microsoft Surface poate interactiona cu telefoanele mobile sau camerele foto/ video plasate pe suprafata mesei. Spre exemplu, atunci cand o camera digitala cu conectivitate Wi-Fi este asezata pe masa, software-ul recunoaste automat aparatul si, prin o simpla atingere a ecranului, fotografiile si clipurile video pot fi descarcate in memoria interna.
Dispozitivul utilizeaza la randul lui camere pentru a detecta atingeri ale ecranului, a declarat Jeff Gattis, director pentru administrarea produselor Surface. Sub suprafata acrilica rezistenta la zgarieturi si apa, cinci camere cu infrarosu detecteaza degetele utilizatorilor sau obiectele ce stau deasupra. In mod similar, produsul poate citi coduri de bare si coduri de identificare integrate in diverse obiecte, precum carduri de acces.
Microsoft Surface foloseste un procesor Pentium 4 ce ruleaza la frecventa de 3 GHz si dispune de 2 GB de memorie. Pretul de vanzare se va situa intre 5.000 si 10.000 de dolari (3.717 - 7.433 de euro), iar Microsoft a precizat ca dispozitivul va fi initial vandut clientilor din mediul de afaceri, precum hoteluri, cazinouri si restaurante. In urmatorii trei-cinci ani, compania intentioneaza sa produca variante mai ieftine pentru consumatori, au declarat oficialii Microsoft.
Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft, a declarat ca vede in aceasta noua piata oportunitati de miliarde de dolari. "Ne imaginam o zi in care aceasta tehnologie va fi omniprezenta - de la mesele de cina la oglinda din hol", a adaugat Ballmer.
Recentele produse consumer lansate de Microsoft au inregistrat evolutii cat se poate de diferite.
In timp ce consola de jocuri Xbox a fost un adevarat succes, playerul Zune se afla cu mult in urma rivalului Apple iPod.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO