Business Hi-Tech

Magazinul online Vegis.ro a încheiat 2021 cu afaceri de 3,8 mil. euro şi ţinteşte o creştere de 20% pentru 2022

Magazinul online Vegis.ro a încheiat 2021 cu afaceri de...

Autor: Ioana Nita

11.01.2022, 00:00 99

Vegis.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de produse naturiste din România, şi-a propus să ajungă anul acesta la afaceri de peste 4,5 milioane euro, în creştere cu 20% faţă de 2021 când businessul s-a situat la 3,8 milioane euro. Creşterea prognozată pentru 2022 se bazează pe investiţiile realizate anul trecut, care includ o mai bună experienţă de shopping şi creşterea ofertei de produse şi a stocurilor cu 35%, alături de parteneriate cu branduri consacrate de pe piaţa de profil.

„Piaţa este într-o continuă creştere. La nivel european, doar piaţa de alimente organice a fost evaluată în 2021 la 54 miliarde de euro. În România, încă suntem timizi, dar creşterea este constantă şi continuă“, a precizat Mihai Bucuroiu, fondator şi director general al Vegis.ro. 

„După 10 ani, putem spune că românii încep să privească produsele naturale şi organice ca o necesitate, iar în alţi 10 ani vor fi privite ca o normalitate. Estimările noastre arată că piaţa din România se va dubla până în 2032, inclusiv pe fondul creşterii numărului de jucători de pe acest segment”, a adăugat el.

Înfiinţat în 2012, magazinul online de produse naturale şi organice a depăşit în 10 ani de existenţă pragul de 5 milioane de produse livrate. Media comenzii a crescut din 2012 până în prezent cu aproape 40%, ajungând la 160 de lei, cu o medie de 8 produse/coş de cumpărături. Cei mai activi clienţi sunt românii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani, care comandă în special produse alimentare şi cosmetice organice.

Peste 320.000 de clienţi, 680.000 de comenzi şi 5 milioane de produse – reprezintă pe scurt cifrele înregistrate de Vegis.ro la împlinirea a 10 ani pe piaţa de produse naturale şi organice din România. Mierea de Manuka rămâne, la nivelul celor 10 ani, cel mai comandat produs, fiind urmată în topul vânzărilor de alimente, condimente bio, vitamine şi cosmetice organice.

În urmă cu 10 ani, piaţa de produse naturale şi organice era considerată aproape inaccesibilă. Vegis.ro avea un portofoliu de 600 de produse listate, însă apăruse deja cerere pe această nişă, astfel că a înregistrat în primul an 7.500 de comenzi. În urmă cu 5 ani, cei mai mulţi considerau aceste produse mai degrabă alegeri exclusiviste, dar deveniseră interesante şi accesibile unei categorii tot mai mare de clienţi, iar Vegis.ro a depăşit pragul de 125.000 de comenzi.
La 10 ani de la lansare, magazinul online a livrat aproape 700.000 de comenzi, iar cele mai active zile au fost cele de Black Friday din 2020, respectiv 2021 când s-au înregistrat peste 3.500 de comenzi. În prezent, Vegis.ro are un portofoliu de 10.000 de produse. De asemenea, se observă o evoluţie în coşul mediu de cumpărături. În urmă cu 10 ani acesta era de 125 de lei, în urmă cu 5 ani ajunsese la 143 de lei, iar în prezent este, în medie, 160 de lei, iar numărul mediu de produse este 8.

Dincolo de evoluţia comenzilor sau a coşului de cumpărături, cea mai mare evoluţie se observă în comportamentul de consum al românilor. Percepţia a fost cu adevarat schimbată - şi într-un mod accelerat - de pandemie. Produsele organice şi naturale sunt o necesitate atunci când vrei să adopţi un stil de viaţă sănătos, iar anumite categorii de clienţi – cum sunt părinţii – le includ în cumpărăturile uzuale.

„Observăm o orientare tot mai evidentă a clientului către calitate, branduri cunoscute, diversitate în coşul de cumpărături. În parte acest lucru s-a datorat iniţial şi faptului că românii au investit mai puţin în călătorii, ieşiri şi alte tipuri de achiziţii, concentrându-se mai mult pe sănătate. Însă, deşi vârful pandemiei a trecut, iar mulţi dintre români şi-au reluat stilul de viaţă, preferinţa pentru alimente sănătoase, naturale, se menţine, semn că schimbarea este una de profunzime”, a precizat Mihai Bucuroiu.

Astăzi, clientul Vegis.ro este reprezentat în proporţie de 35% de bărbaţi şi 65% de femei. 45% dintre clienţi au vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani, iar cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşov. Peste 80% dintre comenzi sunt făcute de pe mobil. Prin comparaţie, la lansarea Vegis.ro, doar 5% dintre acestea erau plasate de pe dispozitive mobile, iar în 2017 procentul ajunsese la 50%.

Potrivit unui sondaj realizat de Vegis.ro, bugetul alocat lunar pentru menţinerea unui stil de viaţă sănătos variază între câteva zeci de lei, pentru 15% dintre respondenţi şi ajunge până la câteva sute de lei. În timp ce 23% declără că investesc peste 500 lei lunar pentru alimentaţie şi activităţi sănătoase, 44% alocă între 100 si 300 lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO