Business Hi-Tech

Lovitură pentru milioane de companii: Amazon nu mai acceptă niciun produs de la terţi în depozite în afară de provizii medicale şi produse necesare în criza coronavirus

Lovitură pentru milioane de companii: Amazon nu mai...

Autor: Alex Ciutacu

17.03.2020, 22:43 1951

Amazon blochează temporar depozitarea produselor de la terţi în facilităţile proprii din SUA şi Europa pentru toate produsele în afară de bunuri esenţiale pentru casă, provizii medicale şi alte produse foarte căutate în contextul pandemiei de coronavirus, potrivit FT.

În weekend, Amazon a avertizat că nu mai are pe stoc foarte multe dintre produsele căutate de populaţie în toată lumea pe fondul crizei.

Decizia a fost comunicată terţilor şi furnizorilor marţi şi va permite Amazon să prioritizeze, a transmis un purtător de cuvânt al companiei.

Însă această decizie reprezintă o lovitură devastatoare pentru milioane de companii care folosesc Amazon pentru a-şi vinde produsele.

„Decizia asta s-ar putea transforma într-o ameninţare existenţială pentru multe companii, inclusiv a mea”, a spus Jerry Kavesh, un antreprenor care vinde produse de încălţăminte şi îmbrăcăminte pe Amazon, pentru publicaţia americană.

Măsura va fi valabilă începând de astăzi şi până pe 5 aprilie. Bunurile care se află deja în depozite, sau pe drum înspre depozite, vor fi gestionate în mod normal, a transmis compania.

„Înţelegem că este o schimbare pentru vânzătorii parteneri şi apreciem înţelegerea lor”, a transmis purtătorul de cuvânt.

Decizia nu blochează terţii să îşi listeze produsele pe marketplace sau să vândă alte bunuri pe Amazon.

Cu toate acestea, furnizorii şi vânzătorii trebuie să îşi găsească propriile metode să onoreze comenzile, fără a utiliza infrastructura de depozitare, procesare sau livrare a companiei. Drept rezultat, mulţi dintre terţi nu îşi mai pot oferi produsele prin serviciul de livrare Prime – acestea au fost motivele pentru care mulţi dintre ei au început să vândă pe Amazon.

În 2019, vânzătorii terţi au vândut 700 de milioane de produse utilizând serviciul de livrare în aceeaşi zi Amazon Prime. În 2019, în evenimentul pe care Amazon îl numeşte „Prime Day”, vânzările de la terţi au depăşit 2 miliarde dolari.

Compania a anunţat că va mai angaja temporar încă 100.000 de persoane la nivel global pentru a face faţă comenzilor din această perioadă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO