Business Hi-Tech

Lichidare de stoc la eMag: preturile cad si cu 95%

15.01.2009, 17:46 235

eMag, cel mai mare retailer online de pe piata locala, a redus si cu cateva sute de euro pretul unor produse, ca parte a unei campanii prin care urmareste, ca si alti jucatori din industrie, sa lichideze stocurile, intr-un context economic dificil in care cash-flow-ul si numerarul au devenit obiective cheie pentru managerii companiilor.

Campania lansata de eMag este bazata, in buna parte, pe reduceri de preturi de 5 pana la 40%, obisnuite in industria IT&C, unde produsele isi pierd rapid valoarea, insa retailerul nu s-a ferit ca in unele cazuri izolate sa taie preturile si cu 95%. Un exemplu este o lampa pentru un proiector Toshiba, care costa acum 126 de lei, fata de 2.535 de lei cu cateva zile inainte. De asemenea, un model de memorie IBM pentru PC-uri costa acum 21 de lei, cu 90% mai putin decat pretul anterior, de 426 de lei. Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMag, a explicat pentru ZF ca retailerul nu a aplicat "o regula generala de discount pe o categorie, promotiile fiind destul de punctuale, la nivel de produs".
De altfel, eMag a taiat puternic si din preturile unor categorii de produse mai putin exotice, cum ar fi laptopurile. Astfel, un laptop Dell cu memorie de 3GB, hard disc de 250 GB si procesor Intel Core 2 Duo, costa acum 2.850 lei, cu 1.000 de lei (25%) mai putin decat in urma cu cateva zile.
Radu Apostolescu spune ca aceste lichidari de stocuri sunt generate si de estimarile date peste cap de criza ale jucatorilor din distributia si retailul local, fapt care a determinat fiecare segment de consumatori sa cumpere produse cu o treapta mai jos decat cea pe care fi achizitionat-o in absenta problemelor economice. "Structura de anul trecut a produselor, estimata pe tot lantul de distributie, a tinut cont de segmentarea pietei valabila pana in momentul manifestarii crizei financiare, ori acum consumatorii coborand fiecare cate 'o treapta' din aceasta segmentare, unele stocuri au o miscare mai lenta decat cea previzionata pe fiecare segment. Acesta este unul dintre principalele motive al acestor lichidari si reduceri aparute la majoritatea retailerilor. Alt motiv este cel al optimizarii cat mai mari a vitezei de rotatie a stocului", explica oficialul eMag.
Recent, si retailerul electro IT Flamingo a anuntat o campanie de lichidare a stocurilor, prin care compania taie cu pana la 60% preturile.
"Exista o disponibilitate mai mare in prezent de a renunta la unele functionalitati sau trepte de performanta superioare si care nu sunt neaparat necesare, in favoarea unor produse mai ieftine, dar care satisfac nevoile principale", a adaugat Apostolescu.
El a refuzat sa ofere detalii despre valoarea stocurilor detinute de eMag.
"Stocul eMAG a fost si este urmarit foarte atent si este dimensionat conform cererii actuale, ponderea produselor cu miscare lenta fiind satisfacatoare. Ne-am creat in timp mecanisme de reglaj, multe dintre ele automate si acum se vad foarte bine beneficiile acestora."
eMag, care si-a redus brusc anul trecut estimarile privind cifra de afaceri pe 2008 de la 140-150 mil. euro la circa 110 mil. euro, nu a oferit deocamdata informatii privind vanzarile din decembrie 2008 sau pe intreg anul.
Apostolescu sustine, fara a oferi insa procente, ca vanzarile au fost peste asteptari in ianuarie. "Vanzarile au debutat peste asteptari, cererea din decembrie s-a mentinut in mare parte in prima saptamana din ianuarie, urmand trendul anilor anteriori."
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO