Business Hi-Tech

Libris.ro alocă investiţii de 4 mil. euro în următorii 3 ani, din care 1 mil. euro va merge către tehnologie

Laura Ţeposu, CEO şi acţionar în cadrul companiei Libris

Laura Ţeposu, CEO şi acţionar în cadrul companiei Libris

Autor: Ioana Nita

23.08.2021, 00:00 309

Libris.ro, una dintre cele mai mari librării online de pe piaţa locală, va investi în următorii trei ani circa de 4 milioane euro, sumă ce va fi alocată atât pentru extinderea depozitului de carte din Braşov, cât şi pentru zona de tehnologie. Mai exact, investiţia în zona de tehnologie va fi de 1 milion euro şi va include dezvoltarea de servicii tech şi digitale care vor permite companiei să ofere clienţilor recomandări personalizate şi un motor de căutare creat special pentru carte.

„Comportamentul de consum al clienţilor din online s-a schimbat foarte mult în ultimele luni. Pandemia a adus oameni noi în online, dar odată cu ei, au apărut şi aşteptări noi“, a declarat Laura Ţeposu, CEO şi acţionar în cadrul companiei Libris. 

„Este unul dintre motivele pentru care anul acesta, când Libris împlineşte 30 de ani de la înfiinţare, am decis să investim în rebranding şi în schimbarea site-ului, pe care l-am adaptat din perspectiva experienţei utilizatorului şi a evoluţiei nevoilor sale în ceea ce priveşte viteza, personalizarea şi flexibilitatea. Vom continua dezvoltarea din punct de vedere tehnic cu un motor de căutare special conceput pentru carte şi cu module de personalizare a recomandărilor şi experienţei clienţilor pe site. În total, estimăm că aceste dezvoltări vor avea nevoie de un buget de 1 milion de euro în următorii 2-3 ani”.

„Pe de altă parte, tot pentru a satisface dorinţa clienţilor de a se bucura de achiziţiile făcute imediat, am decis să dublăm capacitatea depozitului, un plan de extindere care are alocat un buget de 3 milioane de euro. Obiectivul principal este să putem avea în stoc şi mai multe titluri în limba engleză, consumul de carte în engleză fiind pe un trend crescător care estimez că va continua odată cu creşterea puterii de cumpărare a generaţiei Z, care este obişnuită şi chiar preferă să consume conţinut în limba engleză”, a completat ea.

În ultimii trei ani, Libris a investit în total aproape 5 milioane de euro în depozitul de carte de la Braşov, care are o suprafaţă totală de 5.000 de metri pătraţi. Investiţiile asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, având capacitatea de a creşte până la 3 milioane de volume. Totodată, echipa Libris se va axa în continuarea şi pe dezvoltarea interacţiunii cu cititorii, pentru care sunt create evenimente şi experienţe culturale variate, atât offline, cât şi online, şi care necesită la rândul lor investiţii.

Anul acesta, în care businessul Libris a împlinit 30 de ani pe piaţa de carte, comanda medie pe Libris a depăşit pragul de 100 de lei, în creştere cu 10% faţă de perioada similară din 2020 şi cu 25% faţă de 2019. Cele mai mari creşteri faţă de anul 2019 s-au înregistrat pe segmentul de dezvoltare personală (48%), biografii (33%) şi cărţi pentru copii (19%).  În raport cu 2020, Biografiile şi Dezvoltare personală au avut creşteri de 25%, respectiv 20%.

Libris aniversează cei 30 de ani de existenţă cu o nouă identitate vizuală, marcând astfel trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare a librăriei online. De-a lungul celor trei decenii şi două generaţii de librari, peste 1,6 milioane de cititori au cumpărat cărţi, iar recordul de vânzări a venit pe 30 noiembrie 2020, când au fost expediate 17.500 de volume.

Website-ul Libris.ro, destinaţie vizitată lunar de peste 800.000 persoane interesate de cărţi şi experienţe culturale, s-a schimbat complet şi pune mai mult în lumina reflectoarelor “vedetele” industriei: cărţile şi pe autorii lor. Cititorii vor regăsi, pe lângă selecţia vastă de 50.000 titluri în limba română şi peste 235.000 titluri în limba engleză, o varietate de recomandări de lectură, recenzii şi opţiuni de a răsfoi volumele preferate înainte de achiziţie.   

„Aşa cum cărţile cele mai iubite au nevoie din când în când de o reeditare, şi nouă ne-a venit rândul să ne prezentăm cu o copertă nouă în faţa cititorilor, mai atractivă, mai dinamică şi mai actuală. Ne inspirăm din alegerile cititorilor noştri în aceeaşi măsură în care ne propunem să oferim la rândul nostru inspiraţie”, a punctat Laura Ţeposu.

La oferirea noii experienţe de lectură şi interacţiune culturală a lucrat activ o echipă de peste 20 specialişti în eCommerce, marketing şi IT, strategia de rebranding a Libris fiind realizată cu ajutorul agenţiei locale Brandient.

Fondată în 1991 de Ana şi Virgil Oniţă, Libris este una dintre primele companii post-decembriste dedicate cărţii şi culturii. „Vatra” Libris este librăria Şt. O. Iosif din Braşov, a cărei misiune de a oferi iubitorilor de carte cele mai interesante, actuale şi dorite volume este continuată în online începând cu 2009, prin Libris.ro, librăria online fondată de Laura Ţeposu.

„Dintotdeauna ne-am dorit să oferim acces la cărţi. Dacă în ’91 veneam noaptea la Bucureşti să prind noutăţile editoriale la Casa Presei Libere, iar când ajungeam în Braşov mă aşteptau clienţii la coadă în faţa librăriei unde vindeam stocurile imediat, acum mii de colete Libris ajung în toată ţara şi chiar în afara ei, către cititori de toate vârstele. Sunt extrem de fericit că am trăit această revoluţie din piaţa cărţii, provocată de digitalizare, fapt care a facilitat accesul la carte mai mult ca niciodată. Oamenii din Libris care se află alături de noi sunt la rândul lor iubitori de carte şi ne ajută să rămânem fideli ideii noastre de bază, aceea că Libris este şi va rămâne despre cărţi”, a declarat Virgil Oniţă, fondator Libris.

Pasiunea autentică pentru lectură a ghidat dezvoltarea Libris de-a lungul celor trei decenii de existenţă. Echipa actuală de 120 persoane este construită după aceleaşi principii, ancorate în ADN-ul de librari al fondatorilor. De-a lungul celor 12 ani de livrări online, librarii Libris au făcut peste 5 miliarde de paşi printre rafturile cu cărţi din depozit.

„Avem 30 de ani de când respirăm cărţi, dintre care 12 ani şi în online, iar în tot acest timp am încercat să devenim pentru cititorii noştri adevăraţi specialişti în domeniul cărţilor. Când recomandăm un titlu este pentru că a fost trecut prin filtrul unui membru al echipei, când publicăm o recenzie este pentru că ne-a entuziasmat cu adevărat conţinutul cărţii citite, iar când pregătim o comandă de multe ori adăugăm din titluri şi în wishlist-ul propriu”, a mai spus Laura Ţeposu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO