Vânzările locale de televizoare 4K (Ultra HD), a căror rezoluţie este de patru ori mai mare decât cea a modelelor Full HD, vor genera anul acesta peste 20% din valoarea pieţei de profil, urmând să depăşească astfel circa 70 milioane de euro, în condiţiile în care valoarea totală a livrărilor de TV-uri va ajunge la 350 milioane de euro la finalul lui 2016, potrivit estimărilor reprezentanţilor companiei sud-coreene LG, unul dintre cei mai mari producători de televizoare din lume.
Segmentul UHD a înregistrat o creştere spectaculoasă anul trecut, ponderea acestuia în totalul pieţei de televizoare ajungând la circa 14% din punct de vedere valoric, mai mult decât dublu faţă de 2014. În 2015, piaţa locală de televizoare s-a situat la circa un milion de unităţi, în valoare de peste 300 mil. euro.
„În 2014, segmentul UHD a reprezentat circa 5-6% din piaţa locală de televizoare, iar anul trecut procentul a crescut la 14%. Creşterea este foarte mare şi se datorează în principal scăderii preţului. Treptat, modelele UHD vor lua locul modelelor Full HD“, a declarat pentru ZF Sorin Spânu, directorul diviziei de consumer electronics în cadrul LG România.