Business Hi-Tech

Lenovo: Piaţa locală de PC-uri a scăzut cantitativ în 2017, dar segmentul de retail a crescut valoric cu circa 5%

Aurel Neţin, country manager al Lenovo în România

Aurel Neţin, country manager al Lenovo în România

Autor: Adrian Seceleanu

27.02.2018, 00:07 373

Vânzările locale de PC au înregis­trat anul trecut o scădere de circa 1-2% din punct de vedere cantitativ, până la 700.000 unităţi, însă segmentul de retail a crescut din punct de vedere valoric cu aproximativ 5%, în condiţiile în care românii au cumpărat mai multe computere cu preţuri de peste 600 de dolari (aproximativ 2.300 de lei).

„Dacă ne uităm pe piaţa de retail scăderea este mult mai ma­re în 2017 în număr de uni­tăţi, de aproape 10% de la an la an. Un lucru îmbucurător este că a cres­cut preţul mediu şi deşi avem o scădere a numărului de uni­tăţi vorbim de o creştere a volu­mului total din punct de vedere al veni­turilor, undeva pe la 5%. Valoric pia­ţa a crescut, ceea ce este un lucru îmbu­cu­rător“, a declarat pentru ZF Aurel Neţin, country manager al sub­si­dia­rei locale a gigantului chinez Lenovo.

Vânzările de computere cu preţuri de peste 600 de dolari au crescut anul trecut cu 30% până la 50%, utilizatorii optând mai mult pentru PC-uri cu procesoare mai puternice, note­book-uri ultrasubţiri şi sisteme perfor­man­te pentru jocuri sau editare multimedia. Ponderea segmentului de computere cu preţuri de peste 600 de dolari în total piaţă locală de profil este de circa 10%, potrivit şefului Lenovo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO