Business Hi-Tech

Jurnalul personal pe Internet, versiunea de business

04.08.2004, 00:00 29



"Viata, gandurile si lumea mea" isi intituleaza jurnalul personal un american, care a publicat pe Internet aproape totul despre evenimentele din viata sa. Bun venit in lumea "blogg", termenul folosit de internauti pentru web log - jurnalul personal online.



De cativa ani bloggingul era pentru cei saturati cu tehnologie o platforma de a publica direct pe Internet opiniile personale si in general tot ce doreau incepand cu politica, sport sau relatii interpersonale. Cateva mii de blogg-uri, cititi jurnale, caracterizate de unii ca o culme a importantei de sine sunt postate zilnic pe Internet. "Acest jurnal va aduce rutina activitatilor mele zilnice de cand prietena mea m-a parasit", scrie un blogger. Altul are ceva de spus legat de turism: "Egiptul nu este asa cum apare in media...dar aceasta nu este o surpriza, asa cum nimic nu mai este in ultima vreme".



Insa, mai nou, aceste jurnale incep sa primeasca recunoastere din partea companiilor pentru care devin instrumente importante. Pe masura ce publicarea lor se apropie de potentialul unei afaceri companii gigant din domeniul IT, precum Microsoft sau IBM, au inceput sa discute despre formate de publicare si gestionarea potentialelor profituri. Cresterea numarului de jurnale dar mai ales a celor care le citesc, atrag din ce in ce mai mult atentia unor lideri ca Bill Gates, care vad in asta un mijloc prin care compania isi poate imbunatati comunicarea cu angajatii, partenerii si clientii.



Oameni de afaceri, companii aflate la inceput dar si giganti in domeniul tehnologiei s-au adunat sub cupola Universitatii Berkeley din California pentru a discuta oportunitatile folosirii comerciale a acestor jurnale, dar si chestiuni care vizeaza intimitatea si securitatea legata de publicarea continutului sau datele legate de autor. In mai Bill Gates supunea atentiei consiliului director al Microsoft bloggingul ca instrument in afaceri, mai ales de cand Google, identificat de Microsoft ca rivalul numarul unu in domeniul Internet, si-a imbunatatit serviciul propriu atasat motorului de cautare astfel incat oricine isi poate publica gandurile chiar si de pe telefonul mobil. IBM vede in blogging o metoda de a revolutiona comunicarea intre angajati sau intre conducerea companiei si angajati. Schimbul acesta de informatie intre angajatii companiei si clienti duce la fluidizarea comunicarii si asigura crearea unor noi produse sau servicii. Un fragment dintr-un jurnal postat online pe blogger.com (n.r. serviciu auxiliar al Google) spunea: "dupa un weekend de distractii, m-am intors la birou si imi continui cautarea pentru angajarea unui excelent profesionist in marketing (nu fac asta in weekend) si caut printre CVurile primite online (nici nu va inchipuiti cat iubesc Google)". Chen Li, analist la Forrester Research a comentat spunand ca "bloggurile sunt o metoda de a pune o fata umana companiei". Aceste jurnale online au crescut oportunitatile de afaceri mai ales pentru companiile noi pentru care au ajuns ca un index de potentiali angajati sau oameni care dau idei de afaceri.



Compania Google care administreaza serviciul Blogger, a cheltuit pana acum aproximativ 4,7 milioane dolari pentru acest serviciu gratuit. andrei.dora@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO