Business Hi-Tech

Jocul Black the Fall a strâns peste 45.000 de dolari pe kickstarter.com

Proiectul şi-a depăşit ţinta propusă, 25.000 de lire sterline, fiind susţinut în total de 1.669 de persoane

Proiectul şi-a depăşit ţinta propusă, 25.000 de lire sterline, fiind susţinut în total de 1.669 de persoane

Autor: Ioana Nita

03.11.2014, 00:04 393

Cei patru români - Cristian Diaco­nescu, Nicoleta Iordănescu, Anca Lupu­lescu şi Andrei Farkaş - care au conceput jocul pentru PC Black the Fall au reuşit să obţină finanţare pentru dezvoltarea proiectului, strângând în total 28.500 de lire sterline (echivalentul a 45.600 dolari) pe platforma americană de crowdfunding kickstarter.com. Ast­fel, proiectul şi-a depăşit ţinta propusă - 25.000 de lire sterline, fiind susţinut în total de 1.669 de persoane.

Jocul Black the Fall descrie o lume industrială, inspirată din perioada de dinainte de 1989, pe care personajul principal - Black - o explorează rezolvând puzzle-uri şi interacţionând cu diferite alte personaje, potrivit lui Cristian Diaconescu, unul dintre graficienii din echipă, care a lucrat anterior pentru companii din industria jocurilor precum Activision, Ubisoft, Qol, Funlabs.

„Peisajul jocului este dominat de elemente industriale cum sunt combinatele abandonate pe care încă le mai poţi întâlni în România. Personajele sunt ani­mate de suspiciune şi teamă, iar ju­că­torul nu ştie niciodată sigur dacă cel cu care se întâlneşte îi este prieten sau nu“, a explicat el.

Cu banii obţinuţi pe platforma kick­starter.com, echipa Black the Fall va dezvolta jocul pentru PC, dar şi în varianta „mobile“, pentru smartphone-uri şi tablete, şi va realiza de asemenea şi produse promoţionale pentru susţinătorii proiectului, cum ar fi o statuetă printată 3D cu personajul principal, tricouri inscrip­ţionate sau supercollector box.

Anul acesta, alte două proiecte de tehnologie realizate de români au reuşit să obţină finanţare pe platforma kick­starter.com -  jocul de tip „board game“ numit Progress: Evolution of Techno­logy şi ochelarii Altergaze, care prin intermediul smartphone-ului proiectează utilizatorul într-o experienţă de realitate virtuală 3D.

Proiectul „Progress: Evolution of Technology“ a strâns 95.000 de dolari, de cinci ori mai mult decât suma solicitată, iar campania pentru ochelarii Altergaze a adunat aproape 32.000 de lire sterline (51.000 de dolari), peste ţinta de 25.000 de lire sterline (40.000 de dolari).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO