Caută doar în titlu
Business Hi-Tech

Iulian Stanciu, CEO eMAG: Nu estimăm scăderi ale vânzărilor nici în viitor, ne vom reorienta către produsele care cresc. Piaţa de fashion se va contracta puternic, având în vedere că oamenii stau foarte mult în casă


Clienţii fug de cash şi plătesc masiv cu cardul; comenzile din supermarketul online operat cu Mega Image au crescut de 10 ori; boom pentru computere, TV-uri, alimente şi produse de curăţenie; alcoolul sanitar a intrat practic pe lista alimentelor de bază, alături de făină şi ulei.

Situaţia fără precedent creată de virusul covid-19, care a dus la închiderea unităţilor de învăţământ şi a deter­minat majoritatea instituţiilor şi companiilor să-şi lase cea mai mare parte dintre angajaţi să lucreze de acasă, a determinat o creştere a vânzărilor cu peste 10% faţă de o perioadă obişnuită pentru eMAG - cel mai mare retailer online din România, compania mizând pe o evoluţie ascendentă şi în perioada următoare.

„Per total, vânzările sunt în creştere cu peste 10% faţă de o perioadă obişnuită. Evoluţia a fost una mixtă. Sunt categorii unde vânzarea a scăzut semnificativ: electrocasnice, fashion, auto, însă sunt şi categorii care au crescut: laptopuri, monitoare, televizoare, alimente de bază, produse pentru curăţenia casei, produse pentru copii“, a declarat pentru ZF Iulian Stanciu, CEO şi acţionar al grupului eMAG, gigant cu afaceri de peste 5 miliarde de lei în 2019 la nivelul întregii regiuni. În ceea ce priveşte perioada următoare, şeful eMAG a declarat că „este foarte greu“ să facă previziuni dar că totuşi estimarea nu este una de scădere, privind situaţia per ansamblu. „Cu siguranţă pieţele de bunuri de folosinţă îndelungată (electro-IT, mobilă), auto şi real estate vor avea de suferit. Ne vom pregăti cu estimări în acest sens. În China, estimarea este de 18% scădere pentru S1. Piaţa de fashion se va contracta puternic, având în vedere că oamenii stau foarte mult în casă. Alte categorii vor creşte: alimentele de bază, produsele sanitare, IT, îngrijire personală. Ne vom adapta şi ne vom orienta mai mult către aceste produse. Estimăm că foarte multe activităţi se vor muta în digital, am văzut asta şi în China, Coreea de Sud sau Italia. Probabil acest lucru va compensa scăderea de piaţă, astfel că nu estimăm scăderi ale vân­zărilor. Sunt însă multe elemente greu de luat în calcul: durata epidemiei şi a restricţiilor, impactul măsurilor economice luate de Guvern, efectele economice venite din pieţele mari. Altfel spus, ne pre­gătim pentru ce e mai rău şi sperăm să fie bine“.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.